منطقه سه شهرداری شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد
منطقه سه شهرداری شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد
شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه در منطقه ۳ شیراز برای اجرای پروژه ها در نظر گفته شده که نسبت به امسال سه و نیم برابر خواهد شد و سال آینده منطقه سه شهرداری شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، غلامرضا شهریاری، شهردار منطقه ۳ شیراز امروز ۲۵ اسفند در نشست با اصحاب رسانه گفت: محدوده منطقه سه شیراز ۴ هزار هکتار است و ۲۹۶ هزار نفر جمعیت دارد.

مریم شمالیان/  وی ادامه داد: در این منطقه، چندین شهرک و یک منطقه مهم گردشگری در این منطقه قرار دارد و هر گردشگری به شیراز سفر کند در منطقه سه به بازدید، خرید و گذر می پردازد.

شهریاری با تاکید بر ارزیابی شیراز با منطقه ۳ بیان کرد: منطقه ۳ از شمال به دروازه قرآن و شهرک سعدی، شهرک گلشن و در ادامه به بلوار جمهوری، چهارراه باغ تخت، خیابان فردوسی، دروازه سعدی، میدان ولیعصر، بلوار فضیلت، شهرک سعدی با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و آرامستان دریمه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: برای احصای نیازهای اولیه مردم از زمان ورود به عنوان شهردار این منطقه، تلاش مجدانه آغاز شد و با عموم مردم، شورای محلات، معتمدان و بزرگان محله های منطقه جلسات مکرری در این راستا برگزار شد و یک آلبوم از پروژه های تعریف شده هر یک از محلات منطقه تهیه شده است که پروژه های این آلبوم به عنوان الگوی کاری ما از سال آینده آغاز خواهند شد.

شهریاری اضافه کرد: در این آلبوم هم پروژه های ریز منطقه را تعریف کرده ایم و سال آینده منطقه سه به یک کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای دروازه قرآن باید اقداماتی شود که زیبنده ورودی کهن شهر شیراز باشد و یک پروژه فرا منطقه ای در دروازه قرآن اجرا می شود که ۲۰۰ هکتاری است و ورودی بسیار زیبا از روی رودخانه پلی نصب می شود و در خرداد ۱۴۰۲ این پارک کلنگ زنی خواهد شد که در گام اول ۵۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی و عمرانی برای آن در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به یک پروژه فراشهری دیگر در این منطقه گفت: این پروژه در ضلع جنوب زیبا شهر اجرا خواهد شد و برای اتصال ارتفاعات بام سبز به زیباشهر است و ۲  پارک ۵۰ هکتاری کوهستانی در این طرح با یک پیاده راه متصل خواهند شد.

وی افزود: احداث پایانه شهرک سعدی از دیگر پروژه های قابل توجه منطقه است و یک سری پروژه ها با عملکرد محلی داریم مانند تبدیل جلوی آرامگاه سعدی به یک فضای باز مثل مقابل باغ عفیف آباد تا ترافیک سواره مقابل آرامگاه رفع شود.

شهریاری اعلام کرد: سال آینده انقلاب پیاده راه سازی در سطح منطقه سه شیراز را هم خواهیم داشت.

وی با اشاره به احداث بندها در بالادست شهرک سعدی هم گفت: این کار با هدف جلوگیری از ورود سیلاب به خانه های مسکونی انجام می شود و آمادگی همکاری با سایر دستگاه های زیربط را داریم و ۵۰ میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص می دهیم.

وی افزود: زیباسازی، بهسازی، فضای سبز و روشنایی ۲۷ پارک منطقه در سال آتی بهبود بیشتری خواهد یافت و سال آینده یک زمین چمن مصنوعی در شهرک سعدی، پارک هشت هزار هکتاری در شهرک امام رضا (ع)، توجه ویژه به اطراف آرامگاه سعدی و ایجاد پروژه های گردشگری با حضور سرمایه گذاران در این محور و … در اولویت قرار دارد.

شهریاری گفت: سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه در منطقه ۳ شیراز برای اجرای پروژه ها در نظر گفته شده که نسبت به امسال سه و نیم برابر خواهد شد.

 

خاطر نشان می شود در انتهای این مراسم با اهدای گل و گلدان، مراسم تجلیل  از اصحاب رسانه هم برگزار شد.