مشکلات زیرساختی گردشگری بخش «کن» باید رفع شود
مشکلات زیرساختی گردشگری بخش «کن» باید رفع شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _پنجشنبه چهارم اسفند_ در بازدید از روستاهای کن و سولقان که به همراه تعدادی از مدیران ارشد شهرداری مناطق ۲۲ و پنج شهرداری تهران انجام شد، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به اهالی روستاهای بخش کن در شورای شهرستان تهران تصمیم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _پنجشنبه چهارم اسفند_ در بازدید از روستاهای کن و سولقان که به همراه تعدادی از مدیران ارشد شهرداری مناطق ۲۲ و پنج شهرداری تهران انجام شد، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به اهالی روستاهای بخش کن در شورای شهرستان تهران تصمیم گرفته شد تا بازدید میدانی از این بخش داشته باشیم و از نزدیک برخی از مسائل را بررسی کنیم و جمع‌بندی نهایی مشکلات را انجام دهیم.

وی افزود: به‌رغم اینکه طبق ضوابط تلاش بر این بوده است که بافت روستایی در این بخش از بین نرود، اما مشاهدات نشان می‌دهد زندگی اصلی روستایی در بعضی از روستاهای بخش کن حفظ نشده و در بعضی موارد زراعت و باغداری دچار مشکلاتی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع گردشگری باید در روستاهای بخش کن مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به طبیعت و دسترسی مناسب و نزدیکی به پایتخت امکان جذب گردشگر در این بخش وجود دارد اما امکانات لازم مانند سرویس بهداشتی و آلاچیق برای جذب گردشگر دچار مشکلاتی شده است که در شورای شهرستان تهران این موضوعات به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاری مناطق ۲۲ و پنج، اداره کل حریم شهرداری تهران همچنین سایر دستگاه‌های مربوط به خدمات‌رسانی به بخش کن می‌تواند در رونق گردشگری در منطقه روستایی کن و سولقان تأثیر بسیاری داشته باشد.

نادعلی اضافه کرد: در شورای شهرستان تهران به دنبال رفع مشکلات منطقه کن هستیم و تلاش می‌کنیم تمام دستگاه‌های مربوط را در راستای خدمت‌رسانی بهتر به اهالی کن و روستاهای سولقان درگیر کنیم تا مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود، نکته مثبت این است که تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران برای رفع مشکلات بخش کن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی برای رسیدگی به مشکلات بخش کن مورد تأکید است، گفت: با بخشدار کن صحبت‌های زیادی را در جهت رفع مشکلات روستاهای کن و سولقان داشتیم و سعی خواهیم کرد ماهانه از روند خدمت‌رسانی به اهالی کن و سولقان به صورت میدانی بازدید داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهرستان تهران به رفع معضلات موجود در بخش کن توجه ویژه دارد و من به عنوان عضو شورای اسلامی این شهرستان گزارش‌های کارشناسی را در این زمینه آماده خواهم کرد تا بتوانیم هرچه سریع‌تر به رفع مشکلات این بخش در حوزه‌های مختلف کمک کنیم.

وی با اشاره به تعارض بین دستگاه‌های مختلف در بخش کن ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط با حریم تهران با همکاری مناسب می‌توانند با توجه به مدل حکمرانی انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی بهتری به بخش کن داشته باشند، لذا در این زمینه جلسه‌ای با حضور بخشدار کن، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای کن و سولقان همچنین مدیران ارشد شهرداری تهران از مناطق ۲۲ و پنج و اداره کل حریم شهرداری تهران داشتیم و مقرر شد کار کارشناسی برای برطرف شدن مشکلات روستاهای کن انجام شود.

نادعلی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به صورت جدی برای رفع مشکلات بخش کن اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم ماه‌های آینده اقدامات خوبی را در راستای رفع مشکلات این بخش شاهد باشیم.