مسابقات بزرگ عکاسی «خانواده شاد من» و کتاب خوانی «آئین همسرداری» به پایان رسید
مسابقات بزرگ عکاسی «خانواده شاد من» و کتاب خوانی «آئین همسرداری» به پایان رسید
آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مسابقه عکاسی «خانواده شاد من» و کتاب خوانی «آئین همسرداری» به همت مدیریت امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان و مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان سمنان در برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان ،سرپرست شهرداری سمنان در آئین اختتامیه این مسابقات گفت: یکی از رسالت‌های شهرداری؛ برگزاری مسابقات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی می‌باشد که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط امکان برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات به صورت حضوری وجود ندارد و بر این اساس تصمیم گرفته شد تا مسابقات را در بستر فضای مجازی برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان همراه بود.

علیرضا شربتدار توجه به کانون گرم خانواده را از اولویت‌های اصلی حوزه‌های بانوان، خانواده و فرهنگی و اجتماعی شهرداری برشمرد و افزود: با برگزاری این دو مسابقه به دو مقوله مهم و اساسی خانواده و شناخت قبل از ازدواج طرفین برای شروع زندگی مشترک پرداخته شد.

وی خاطر نشان کرد: در مسابقه عکس “خانواده شاد من” شاهد استقبال فراوان شهروندان شهر اخلاق بودیم؛ زیرا خانواده‌ها به دلیل شرایط کنونی حاکم بر جامعه به هر دلیلی بعد از هیاهوی زندگی و استرس‌های روزانه به دنبال ماوا و مکانی برای دستیابی به آرامش هستند؛ به همین دلیل این جشنواره بهانه‌ای شد تا در راستای موضوع خانه و خانواده، شهروندان مشتاق زیادی عکس‌های دسته جمعی از درهمی‌های شاد و صمیمی خود ارسال کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین مسابقات و رویدادهایی، بنیان خانواده که یکی از مهمترین ارکان جامعه به حساب می‌آید مستحکم‌تر از قبل شده و شادی و آرامش برای لحظاتی در آن حکمفرما شود و خلا هایی که در خانواده وجود دارد با تدبیر و اندیشه رفع شود تا فرزندانی به دور از آسیب‌های اجتماعی در آن رشد و پرورش یابد.

به گفته وی برگزاری مسابقه کتابخوانی هم دو آیتم “ترویج فرهنگ زیبای کتاب خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه شهروندان” و “شناخت زوجین قبل از ازدواج” به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفت ، تا هم رسالت گسترش کتابخوانی را ترویج دهیم و هم سهم کوچکی در پایین آوردن آمار طلاق و استمرار پایه و ارکان خانواده داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، حمید بهمنش معاون خدمات درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: در موضوع خانواده، سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان نقش بسزایی را برای آنها ایفا می‌کند؛ زیرا خانواده یکی از ارکان مهم جامعه محسوب می‌شود و سلامتی تمام اعضای خانواده باید در اولویت باشد.

وی با ابراز قدردانی از همکاری شهرداری سمنان برای برپایی اینگونه مسابقات و رویدادها، افزود: امیدواریم که همکاری برای برگزاری این مسابقات ادامه داشته باشد و سازمان تأمین اجتماعی استان سمنان هم با تمام توان و ظرفیت خود در راستای هر چه بهتر برگزار شدن چنین مسابقاتی کمک خواهد کرد تا شرایطی فراهم شود که خانواده‌ها از نزدیک با یکدیگر دیدار داشته باشند و روابط حسنه و مشورت بزرگان فامیل را بیش از پیش درک نمایند و از تجارب دیگران استفاده کنند.

در ادامه آئین اختتامیه، «سمیه قاسمی» مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان در تشریح نحوه برگزاری این مسابقات گفت: از بین عکس‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، ۵۵ عکس که اصول و مقررات مسابقه را رعایت کرده بودند به مرحله داوری راه یافتند. این آثار مورد قضاوت هیأت داوران قرار گرفت و در نهایت سه عکس به عنوان برتر انتخاب شد.

مشاور رسانه ای شهردار افزود: در بخش دیگر این مسابقه هم سه عکسی که در مدت زمان مشخص شده، بیشترین آمار بازدید و مشاهده را داشتند انتخاب شدند .

قاسمی در خصوص مسابقه کتاب خوانی «آئین همسر داری» اظهار داشت: با هدف تحکیم بنیان مقدس خانواده به مناسبت روز خانواده و در راستای نیل به شعار “سمنان پایتخت کتاب” دومین مسابقه کتاب بانو از کتاب آئین همسر داری با هدف تحکیم بنیان مقدس خانواده برگزار شد و فایل پی دی اف این کتاب در بستر فضای مجازی برای استفاده عموم شهروندان در سراسر کشور قرار گرفت.

🔹وی افزود: بیش از ۴۰۰ هم استانی در این مسابقه کتاب شرکت کردند و به سوالات این مسابقه در بستر فضای مجازی پاسخ دادند که در پایان به قید قرعه به سه نفر جوایزی اهدا شد.