محلول پاشی گسترده معابر توسط شهرداری منطقه ۸
محلول پاشی گسترده معابر توسط شهرداری منطقه ۸

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ تبریز از اجرای محلول پاشی گسترده معابر سطح حوزه، همزمان با بارش برف در معابر سطح حوزه این منطقه خبر داد. به گزارش شهریار، رضا جان‌فشان ضمن اعلام خبر فوق افزود: نیروهای نواحی سه گانه منطقه ۸ از زمان آغاز بارش برف، بطور سریع و ضرب […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ تبریز از اجرای محلول پاشی گسترده معابر سطح حوزه، همزمان با بارش برف در معابر سطح حوزه این منطقه خبر داد.

به گزارش شهریار، رضا جان‌فشان ضمن اعلام خبر فوق افزود: نیروهای نواحی سه گانه منطقه ۸ از زمان آغاز بارش برف، بطور سریع و ضرب الاجل با دو دستگاه برف روب و ۱۱ دستگاه محلول پاش مکانیزه دستی اقدام به  پاکسازی معابر سطح حوزه از برف کردند تا از یخ زدگی معابر منطقه ممانعت کنند.

جان فشان افزود: در کنار این اقدامات، نیروهای تنظیف منطقه ۸ نیز اقدام به پارو کردن برف‌های سطح پیاده‌روها کردند تا تردد شهروندان از این پیاده‌روها به سهولت انجام پذیرد.

وی گفت: با توجه به پاکسازی خیابان‌ها و محلول پاشی گسترده معابر، خوشبختانه شاهد یخبندان در خیابان‌های اصلی نیستیم و تردد خودورها روان و آرام است، اما نظر به اینکه در پیاده روها و پیاده‌راه های سطح حوزه شاهد این معضل بودیم، جهت جلوگیری از مخاطرات در عبور و مرور شهروندان از این مسیرها با تمام توان جهت یخزدائی و برف روبی در مسیرهای اصلی  و فرعی منطقه اقدامات خود را انجام و تمهیدات لازم را به عمل آورده ایم.

شهردار منطقه ۸ در پایان با اشاره به طرح حذف نمک پاشی و جایگزینی محلول پاشی گفت: با توجه به مضرات عمده نمک پاشی برای محیط زیست و آسفالت و فضای سبز و … طبق برنامه های تعیین شده شهرداری تبریز، امسال محلول پاشی را جایگزین نمک پاشی کرده و از نمک پاشی معابر موقع بارش برف، خودداری خواهیم کرد.