مباحث زیست‌محیطی، اولویت‌ مهم مدیریت شهری زرین‌شهر
مباحث زیست‌محیطی، اولویت‌ مهم مدیریت شهری زرین‌شهر

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علی سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه به دلیل توسعه روز افزون جمعیت شهرهای ایران فضاهای شهری با ساختاری متفاوت روبه‌رو هستند و این مسئله باعث شده است با مسائل زیست‌محیطی بسیاری دست به گریبان باشند. وی توجه به مباحث زیست‌محیطی را یکی از اولویت‌های مدیریت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

علی سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه به دلیل توسعه روز افزون جمعیت شهرهای ایران فضاهای شهری با ساختاری متفاوت روبه‌رو هستند و این مسئله باعث شده است با مسائل زیست‌محیطی بسیاری دست به گریبان باشند.

وی توجه به مباحث زیست‌محیطی را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری زرین‌شهر دانست و افزود: توجه به مؤلفه‌های زیست‌محیطی شهر و توسعه پایدار هوشمند به یکی از مهمترین اولویت‌ها در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری زرین‌شهر تبدیل شده است، چراکه بسیاری از بخش‌های محیط‌زیست تجدیدپذیر نیست و باید از نابودی آن‌ها با اتخاذ تصمیم‌های درست و به‌موقع پیشگیری کرد.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: مشکلات پیچیده اقتصاد شهری و مباحث اجتماعی را می‌توان با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی شهری رفع کرد اما چنانچه در خصوص مباحث زیست‌محیطی تصمیم‌های درست و کارشناسی اتخاذ نشود، آثار بلندمدتی خواهد داشت که به نسل‌های بعد نیز منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری زرین‌شهر در دوره ششم مدیریت شهری به‌رغم چالش‌های مختلف برای ارتقای محیط زیست شهری تلاش کرده است و از سوی دیگر نمایندگان شهروندان در پارلمان شهری تلاش کرده‌اند از حقوق شهر و شهروندان در این حوزه دفاع کنند.

سلیمیان اضافه کرد: فعالیت صنایع بزرگ در خطه طلایی ایران چالش‌های متعدد زیست‌محیطی را طی سالیان گذشته برای زرین‌شهر به ارمغان آورده‌اند که کاهش این مشکلات نیازمند برنامه‌های اجرایی مدون و جدید است تا نگرانی شهروندان در خصوص این مشکلات کاهش یابد.

وی ادامه داد: انتقال پساب شهرهای همجوار به کارخانه ذوب آهن و همچنین ساخت تصفیه‌خانه این مجموعه که فاصله چندانی با زرین‌شهر ندارد، با توجه به آلودگی‌های پیشین صنعت ذوب آهن باعث افزایش نگرانی شهروندان شده است، به‌گونه‌ای که بارها با مراجعه به نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش بیشتر آلودگی و انتشار احتمالی بوی بد فاضلاب در شهر ابراز نگرانی می‌کنند.

لزوم نصب تابلوی سنجش آلایندگی هوا

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت‌نکردن استانداردهای لازم برای ساخت تصفیه‌خانه در کارخانه ذوب آهن از جمله رعایت‌نکردن فاصله از شهرهای مجاور نیاز است در این خصوص چاره‌اندیشی شود، چراکه جهت وزش بادهای غالب و وضعیت جغرافیایی منطقه به‌گونه‌ای است که با اجرایی شدن این پروژه مشکلاتی بر شهر و شهروندان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: جلوگیری از احداث تصفیه‌خانه در مکان جانمایی شده و ساخت آن در مبدا انتقال پساب، یکی از مطالبات بحق شهروندان زرین‌شهر است و امیدواریم مسئولان امر به این مهم جامه عمل بپوشانند تا حقوق شهروندان خطه طلایی ایران از بین نرود.

سلیمیان افزود: خشکاندن لاگون‌های کارخانه ذوب آهن و تغییر کاربری آن نیز از دیگر مطالبات بحق شهروندان به شمار می‌آید که به‌رغم امضای صورتجلسه توسط این مجموعه همچنان به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان برخی آلایندگی‌ها که توسط صنایع در شهرستان لنجان تولید می‌شود، عوارض کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به همراه دارد که در گذر زمان بسیاری از عوارض بر روی عوامل زیست‌محیطی تأثیرگذار است و سلامت شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از این رو نیاز است شاخص آلودگی هوا به‌طور شفاف در اختیار مسئولان و شهروندان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: انتظار می‌رود نصب تابلوی سنجش آلایندگی که یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان به‌شمار می‌آید اجرایی شود چراکه به‌رغم پیگیری‌های متعدد درباره نصب دستگاه شاخص آلایندگی طی سال‌های اخیر این مهم همچنان بی‌نتیجه مانده است.