لزوم توجه به فضای مجازی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی
لزوم توجه به فضای مجازی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه ششم اسفند_ در نشست با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: فضای مجازی اساسی‌ترین موضوع در کنترل آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها است و امروزه مقابله با جنگ رسانه‌ای تنها با افزایش سواد رسانه‌ای اعضای خانواده‌ها میسر می‌شود. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه ششم اسفند_ در نشست با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: فضای مجازی اساسی‌ترین موضوع در کنترل آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها است و امروزه مقابله با جنگ رسانه‌ای تنها با افزایش سواد رسانه‌ای اعضای خانواده‌ها میسر می‌شود.

وی با اشاره بر لزوم ایجاد صمیمیت بین اعضای خانواده‌ها افزود: دوری از چشم و هم‌چشمی‌ها و کاهش توقعات با برگزاری برنامه‌های آموزشی در تلویزیون و رادیو و فضای مجازی، خانواده‌ها را از آسیب‌های احتمالی دور می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اختصاص بودجه کافی دولت برای امر فرهنگ‌سازی و رفع مسائل اجتماعی و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نهادهای مردمی کلید رفع بسیاری از مشکلات این حوزه است.

وی تشکیل کارگروه‌های فرهنگی محله محور با حضور معتمدان، بزرگان و صاحب‌نظران هر محله را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از امکانات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها، توسعه کتابخانه‌ها، افزایش فضاهای ورزشی، تأمین اشتغال و ایجاد فضاهای شهری مناسب از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و وجود خلاءها در مدیریت شهری مربوط به آموزش ندیدن شوراهای اسلامی است، افزود: اگر آن‌ها به شرح وظایف خود به‌طور کامل مسلط باشند، تخلفات به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند و یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است، لذا با راهنمایی مدیران استان، شورای اسلامی استان موانع و خلأهای قانونی را در حوزه‌های مختلف برای تسهیل امور سرمایه‌گذاران، رفع مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها مطرح و پیگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای روستاییان و عشایر با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان از نیروهای بومی به عنوان مبلغان دینی استفاده کرد؛ همچنین استفاده از نماینده شوراهای اسلامی و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستان‌ها، تأمین منابع لازم برای اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره‌کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان را پیشنهاد می‌کنم.

وی تاکید کرد: طرح و بررسی مطالبه مردمی در خصوص مشکلات اجتماعی مربوط به کارخانه قند هفشجان، بررسی درخواست مردمی مبنی بر بهره‌برداری از جاده دزک_فرخشهر، بررسی و رفع مشکل جاده فارسان به خوزستان و طرح مطالبات درباره زیرساخت‌های روستایی و مسکن ملی روستایی صورت گرفت.

سلیمانی افزود: مقرر شد بازدید میدانی از کارخانه قند با حضور شوراهای اسلامی، کارشناسان محیط زیست و بهداشت و سایر مسئولان ذی‌ربط انجام شود.