لزوم تفریغ بودجه شهرداری‌های استان سمنان تا قبل از انتخابات
لزوم تفریغ بودجه شهرداری‌های استان سمنان تا قبل از انتخابات
معاون عمرانی استاندار سمنان بر لزوم تحویل تفریغ بودجه شهرداری‌ها تا قبل از برپایی انتخابات شوراها در خردادماه تاکید کرد.

به گزارش آرمانشهر : منوچهر فخری در گردهمایی شهرداران استان سمنان اظهار کرد: حمایت‌های اعتباری سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۹۹ با افزایش ۵ درصدی نسبت به سال قبل همراه بود که نیاز است در راستای تقویت اقدامات عمرانی شهرداری‌ها، این‌مهم بیش از پیش تقویت شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۸، کمک سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور به استان،  سه درصد از بودجه مصوب شهرداری‌ها بوده که در سال ۹۹ این میزان به ۸ درصد افزایش پیدا کرد که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

فخری با بیان اینکه زمینه کار و فعالیت در شهرداری‌های استان به صورت ویژه مهیاست تصریح کرد: می‌توان با تقویت کمک‌های اعتباری سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شاهد اقدامات خوبی در حوزه صورت‌ بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای راه اندازی سیستم ‌پایش تصویری در شهرهای استان گفت: راه‌اندازی سیستم ‌پایش تصویری در شهرهای استان توسط شهرداری‌ها در دستور کار قرار دارد که نیاز است در این‌خصوص تقویت مالی و اختصاص و حمایت های اعتباری از سوی سازمان‌ همیاری شهرداری‌ها و دهیاری های کشور صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نه دولتی بوده و نه خصوصی ، بلکه یک نهاد عمومی غیردولتی با نگاه‌های متفاوت عمومی و خصوصی است و در این‌ میان باید زمینه ها و بستر لازم برای انجام وظایف شهرداری‌ها مهیا شود.

وی افزود: دفتر امور شهری و شوراها استانداری و شهرداران استان، سال گذشته توانستند رتبه دوم کشور در جهت جلب رضایت ارباب رجوع را کسب کنند  که این مهم ‌نشان از تلاش و مدیریت مجموعه دفتر شهری استانداری، شهرداران گرانقدر و تعامل دوسویه مطلوب با سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

فخری با بیان اینکه تخصص، تجربه و اهتمام بسیار خوبی در بین شهرداران ما در استان وجود دارد ادامه داد: مهلت تفریغ بودجه سال ۹۹ شهرداری‌ها،  خرداد ماه سال جاری به پایان می‌رسد و شهرداران باید نسبت به این مهم اقدام کرده و تفریغ بودجه را قبل انتخالات شوراهای اسلامی شهر، تحویل دهند چرا که حق عمران شهرداری‌ها وابسته به تفریغ بودجه است.

وی با اشاره به لزوم رعایت ضوابط قانونی در جذب نیروی انسانی شهرداری‌ها افزود: شهرداران توجه داشته باشند ورود نیروی انسانی به شهرداری‌ها به صورت مِن غیر حق و بدون طی فرآیند قانونی و ضابطه‌مند ،مورد نظارت و بررسی سازمان بازرسی قرار گرفته و با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از اعتبار اوراق تسویه، در استان توسط شهرداری‌ها بهره خوبی نبردیم که نیاز است شهرداری های استان از این امکان بهره بیشتری ببرند.