لزوم تبیین سازوکار مناسب برای رفع معضلات زنان سرپرست خانوار
لزوم تبیین سازوکار مناسب برای رفع معضلات زنان سرپرست خانوار

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان اظهار کرد: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای منسجم و نظام‌یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم و متعلق به یک جامعه بزرگ است که مبتنی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان اظهار کرد: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای منسجم و نظام‌یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم و متعلق به یک جامعه بزرگ است که مبتنی بر اندیشه و عادت شکل می‌گیرد.

وی افزود: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق‌، اعتیاد، خودکشی، قهرمان‌پرستی کورکورانه و تجمل‌گرایی از جمله مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم است که لازم است دستگاه‌های مسئول جهت برون‌رفت از این معضلات برنامه‌ریزی داشته باشند و اتاق فکرهایی را تشکیل دهند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در این راستا به هر دستگاهی که از مجموعه شوراها کمک بخواهد، این اطمینان را خواهیم داد که حامی دستگاه‌های فرهنگی استان خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از فضای مجازی خاطرنشان کرد: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

چهلگردی با تاکید بر مشکلات زنان سرپرست خانوار گفت: در سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار، مشکلات اجتماعی بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است، از این‌رو سازوکار مناسبی برای رفع معضلات این اقشار باید تبیین شود.

وی تصریح کرد: مسئولان، شهرستان سامان را جزو شهرستان‌های برخوردار در نظر می‌گیرند اما از ۷۸ مدرسه ۵۳ مدرسه تخریبی است یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یک مدرسه در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در دو نوبت صبح و عصر برای دختران و پسران فعالیت می‌کند، ادامه داد: برای هر اقدامی که قرار است انجام شود، تنها از ظرفیت خیران استفاده می‌شود، در صورتی که برخی خیران در پرداخت تسهیلات خود دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر، بزرگان طوایف دور هم جمع شدند و میثاق‌نامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه برگزاری مراسم مختلف به امضا رسید و اجرایی شد، البته شیوع کرونا نیز در محدودیت برگزاری این مراسم بی‌تأثیر نبود.

چهلگردی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نبود امکان کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید، باید از ظرفیت‌های خیران برای پیشرفت شهر بهره برد، تصریح کرد: آرامستان جدید شهر سامان چند سال قبل راه‌اندازی شد، اما امکانات زیرساختی مناسبی نداشت که با کمک خیران ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در آن با اعتبار حدود ۱۵۰ میلیون تومان احداث شد.