لزوم استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی
لزوم استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بهسازی و مرمت گلزارهای شهدای استان به‌خصوص مناطق محروم جهت ماندگارسازی نام شهدا به عنوان میراث ملی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است. وی افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بهسازی و مرمت گلزارهای شهدای استان به‌خصوص مناطق محروم جهت ماندگارسازی نام شهدا به عنوان میراث ملی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.

وی افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا و ایثارگران به عنوان الگو برای جوانان، مؤثرترین راهکار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است؛ به همین منظور ساماندهی گلزار شهدای اقصی نقاط استان به‌ویژه شهرستان لردگان و بخش‌های کمترتوسعه‌یافته باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها باید برای اشتغال‌زایی استفاده کرد؛ شهرستان لردگان نیز که ظرفیت کشاورزی دارد، باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی در آن باید به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمد نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ارزیابی و پیشرفت پروژه‌های مهم و پرهزینه مانند سد خرسان که هدف اولیه تأمین نیروگاه برق‌آبی است و اکنون نه تنها بازگشت سرمایه نداشته، بلکه بلاتکلیف رها شده است، باید سریع‌تر صورت گیرد و تعیین تکلیف شود، همچنین می‌طلبد نظارت و مطالعات بیشتری روی پروژه‌ها انجام شود.

حسین‌پورآقایی تاکید کرد: اجرای طرح مجتمع اداری شهر سردشت، تسریع در اجرای آزادراه لردگان به ایذه، چهاربانده کردن جاده لردگان به فلارد، تسریع در تحویل ام.‌آر.‌آی، تجهیز بیمارستان لردگان به آنژیوگرافی، اندوسکوپی، کلونوسکوپی، سنگ‌شکن کلیه و تأمین اعتبار لازم برای اتمام مرکز خدمات جامع سلامت چنارمحمودی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار برای مقاوم‌سازی مسکن روستاییان، تخصیص اعتبار جهت تأمین آب شرب بهداشتی و کافی برای روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند، تأمین اعتبار جهت تسریع در اجرای آسفالت جاده لردگان به سردشت، اجرای طرح گردشگری در سرچشمه روستاهای چمن‌بید و گوشه، تخصیص اعتبار جهت نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده مناطق عشایرنشین نیز ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در شهرستان لردگان زمانی که یک مدیرکل استانی برای بازدید به آن سفر می‌کند، شوراهای اسلامی در جریان این رویداد قرار نمی‌گیرند، ادامه داد: شوراهای اسلامی از ریز تا درشت مشکلات یک شهر و روستا مطلع هستند و نبود آنها در جلسات استانی یک ضعف محسوب می‌شود؛ شوراها می‌توانند مسائل را مطرح و حتی راهکار ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری در استان می‌توانند با حمایت درست، صاحب مشاغل ارزشمندی شود تا اماکن گردشگری نیز پذیرای مسافران بیشتری باشد.