قرنطینه خانگی را تمدید کنید/ جان مردم بر اقتصاد ارجحیت دارد
قرنطینه خانگی را تمدید کنید/ جان مردم بر اقتصاد ارجحیت دارد
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور از وی درخواست کردند که برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، قرنطیه خانگی در کشور تمدید شود.

ابه گزارش آرمان شهر اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای دومین بار، طی نامه‌ای از رئیس جمهوری درخواست کردند که ماندن در خانه تمدید شود و طی آن لازمه‌ی عبور از شرایط خاص فعلی، اتخاذ سیاست‌های آگاهانه، شجاعانه و مبتنی بر ارجحیت سلامت شهروندان بر ملاحظات اقتصادی عنوان شده است.

نمایندگان شهروندان شیراز در شورای اسلامی شهر همچنین از بالاترین مقام اجرایی کشور خواستند که دولت برای جبران زیان‌های اقتصادی و معیشتی مردم اقدام به توزیع عادلانه‌ی منابع ارزی در بین استان‌ها کند.

متن کامل نامه نمایندگان مردم شیراز در پارلمان شهری، به رئیس جمهوری، چنین است؛

“باسمه تعالی

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیات

همانگونه که استحضار دارید مدتی است ویروس کووید ۱۹ (بیماری کرونا) به تهدیدی جدی علیه سلامت شهروندان تبدیل شده و همه تلاش‌ها معطوف به کنترل این ویروس فراگیر و کشنده است.

شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز ضمن سپاسگزاری از تلاش‌های مجدانه بخش درمانی و سیاست‌های کنترلی دولت لازم می‌داند تا دغدغه خود را نسبت به شرایط حاکم بر کلان‌شهر شیراز به استحضارتان برساند.

هرچند شورای اسلامی و شهرداری کلان‌شهر شیراز از ابتدای شیوع این بیماری در کنار شهروندان محترم و ستاد مدیریت بحران کرونا، سیاست‌های اثرگذاری را در پیش گرفته است اما به نظر می‌رسد مخاطرات پیش رو بنا به استنادات شبکه درمانی کشور و گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، بیش از پیش سلامت عمومی را هدف قرار داده و عبور از این شرایط خاص نیازمند اتخاذ سیاست‌های آگاهانه، شجاعانه، به دور از هیجان و مبتنی بر ارجحیت سلامت و حفظ جان شهروندان بر ملاحظات اقتصادی است.

با توجه به محدود بودن امکانات درمانی و احتمال خستگی و فرسودگی شغلی کادر درمانی، افزایش بیماران می‌تواند فشارها و تهدیدها را دو چندان کرده و مخصوصا قشر محروم متاثر از شرایط بهداشتی و اقتصادی را دچار گرفتاری‌های مضاعف کند.

لذا در چنین شرایطی به اذعان همه کارشناسان بهداشتی و درمانی، استمرار قرنطینه خانگی و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور می‌تواند مهمترین سیاست راهگشای سلامت جامعه باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز لازم می‌دانند منعکس کننده نگرانی‌های شهروندان از ادامه شیوع این بیماری باشند و با توجه به اینکه این بیماری از سطح اپیدمیک گذر کرده و به سطح آندمیک رسیده است لذا مدیریت بیماری از سطح بحران عبور کرده و در وضعیت ریسک قرار گرفته است؛ بنابراین از مقام عالی اجرایی کشور درخواست می‌گردد در این شرایط با فراهم نمودن شرایط معیشتی شهروندان در صدد تمدید قرنطینه خانگی به منظور گسست زنجیره بیماری‌زایی باشند. آنچه از رصدها بر می‌آید آن است که با نزدیک شدن به اعلام اتمام دوران قرنطینه خانگی، شاهد بروز افزایش مبتلایان و رخداد پیک مجدد در این مورد باشیم که با توجه به بررسی وضعیت پیش از این، منحنی شیوع بیماری به‌صورت دوکوهانه درخواهد آمد. لذا با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر رعایت فاصله فیزیکی بر مبنای ارزیابی منحنی شیوع کرونا، ضمن درخواست استمرار قرنطینه خانگی، بر رسیدگی به امور معیشتی محرومان نیز تاکید می‌ورزیم.

همچنین به منظور کمک به جبران هزینه‌های تحمیلی به مردم در این موضوع؛ انتظار است از منابع ارزی که در اختیار دولت تدبیر و امید است به نحو عادلانه و متناسب با شرایط جمعیتی و جغرافیایی در بین استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع شود.

در پایان مجددا لازم است از اهتمام نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار محترم فارس، تولیت مکرم آستان احمدی و محمدی، فرماندار محترم شهرستان شیراز، نهادهای نظامی، انتظامی و بسیج، مدیران و پرسنل شهرداری شیراز، سازمان‌های مردم‌نهاد،جمعیت هلال احمر و همه اعضای ستاد مدیریت بحران کرونا، اتاق اصناف و کسبه محترم شیراز، شهروندان محترم شیراز و به ویژه همت والای کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان فارس و شیراز و همه کسانی که در این راستا تلاش کردند، صمیمانه قدردانی کنیم‌.”