قدردانی مدیریت شهری از نارنجی پوشان شیراز جنت‌تراز
قدردانی مدیریت شهری از نارنجی پوشان شیراز جنت‌تراز
مراسم تجلیل از پاکبانان شیراز با حضور شهردار شیراز، معاون خدمات شهری و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز و سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در سالن شهید آیت الله دستغیب (ره) همراه با اجرای برنامه های شاد برگزار شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، مراسم تجلیل از پاکبانان شیراز با حضور شهردار شیراز، معاون خدمات شهری و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز و سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در سالن شهید آیت الله دستغیب (ره) همراه با اجرای برنامه های شاد برگزار شد.

محمد حسن اسدی، شهردار شیراز در مراسم تجلیل از پاکبانان به عنوان سفیران پاکیزگی، آنها را جزء خانواده ۱۳ هزار نفری شهرداری شیراز خطاب کرد و گفت: این جشن برای قدردانی از تلاش و زحمات شبانه روزی شما پاکبانان به عنوان قشر زحمتکش در خانواده بزرگ شهرداری باحضور مدیران ارشد، فرماندار شهرستان شیراز، اصحاب رسانه، یاوران شورا و معتمدین برگزار شده است.

مدیر ارشد شهرداری شیراز با اشاره به وجه پاکیزگی شهر شیراز که مورد استقبال مسافران به این شهر نیز قرار می گیرد ابراز داشت: حضور مسافران در کلان شهر شیراز قطعاً به خاطر این است که پاکیزگی این کلانشهر باعث لذت آنها شده است و این ویژگی مرهون زحمات شبانه روزی پاکبانان است.

شهردار کلانشهر شیراز با خواندن شهر شیراز به عنوان تمیزترین و پاکیزه ترین شهر در بین شهرها و کلانشهرهای کشور تصریح کرد: اعتبار شهر در زمینه پاکیزگی به همت و تلاش پاکبانان میسر شده است.

وی به خدمت رسانی پاکبانان در دوره همه گیری کرونا اشاره کرد و افزود: طی دو سال بیماری همه گیر کرونا و شرایطی که بر جامعه حاکم بود پاکبانان از وظیفه خود شانه خالی نکردند و با اقدامات بی نظیر خود شهر را پاکیزه نگه داشتند.

اسدی به پاکبانان قول مساعدت داد و گفت: ارمغان اقدامات پاکبان ها در شهر سلامتی، آرامش و نشاط است از این روی برآنیم تا در برنامه ریزی های پرداخت حق الزحمه سال جدید، ابتدا حقوق پاکبانان واریز گردد و بعد از آن بقیه کارکنان شهرداری حقوق دریافت کنند.

مقام عالی شهری در شهرداری شیراز از ایجاد یک نظام ارزشیابی و ارزیابی برای فعالیت پاکبان ها خبرداد و گفت: در این نظام ارزیابی افرادی که بیشترین فعالیت و عملکرد بهتری دارند تشویق خواهند شد.

دکتر اسدی شهردار شیراز

اسدی با اشاره به تلاش برای افزایش حقوق پاکبان ها از ابتدای سال آینده از مبادی قانونی گفت: ما به عنوان مدیران شهری از مسئولین درخواست داریم به سمتی حرکت کنند که مردم خود در نظافت شهر سهیم باشند.

وی با تشکر از پیمانکاران که همکاری خوبی با مجموعه بزرگ شهرداری دارند خاطر نشان کرد:  فعالیت مردان نارنجی پوش شهرداری از ساعت ۴ صبح آغاز می شود که در این مسیر ممکن است خطراتی آنها را تهدید نماید.

اسدی به خدمت رسانی پاکبانان در ایام اربعین نیز اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین پاکبانان شهرداری شیراز در مرز شلمچه به زوار و موکب‌ها خدمت رسانی مطلوبی کردند.

وی به شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد داد تا با توجه به اهمیت پاکبانان و کارگران فضای سبز یک روز به عنوان روز «پاکبان و باغبان» در شهر شیراز نامگذاری گردد.

شهردار کلانشهر شیراز در پایان به چهارشنبه آخر سال و سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: امسال شهرداری شیراز با تغییر رویکرد خود چهارشنبه سوری اصیل را برگزار می کند تا  ضمن حفظ سلامتی شهروندان این آیین اصیل بدون خطر برگزار شود.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم خطاب به پاکبانان گفت: شما طلایه داران پاکیزگی شهر شیراز هستید و شیراز را به عنوان شهر پاکیزگی می شناسند و این زحمت همه عزیزانی است که اینجا حضور دارند و این کمترین کاری است که شهرداری و شورا می توانست انجام دهد.

وی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم ارزیابی عملکرد شهرداری، شهر تمیز هست که نظافت و حفظ و نگهداری شهر به دست توانمند پاکبانان عزیز انجام می شود و من به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از یکایک شما عزیزان تقدیر و تشکر میکنم و دست شما را می بوسم.

زارعی اضافه کرد: برای اولین بار است که در پایان سال همه مطالبات پاکبانان عزیز پرداخت می شود و این جای تشکر از شهردار شیراز و سایر همکاران ایشان دارد و این گونه جلسات انسان را به وجد می آورد و در نشاط و حس قدردانی و قدردشناسی حس خوبی است که همه ما انسان ها به آن نیاز داریم و کار بسیار ارزشمندی است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیمی از نیروهای حجمی شهرداری را کارگران فضای سبز تشکیل می‌دهند، جا دارد یک روز از سال روزی مانند ۱۵ اسفند روز درختکاری هم مراسمی اینچنین برای کارگران فضای سبز اجرا شود تا بخش دیگر کارگران شهرداری هم دیده شوند.

سیده مریم حسینی، عضو شورای شهر شیراز نیز با تقدیر از زحمات نارنجی پوشان گفت: امروز بهترین، پاکترین، مهربان‌ترین و زحمتکش‌ترین مردم شیراز در این مراسم حضور دارند که باید زحمات آنها در همه جا پاس داشته شود. این عزیزان در شهر به هر نوعی مهربانی خود را به همه شهروندان نشان می دهید از زحمات شما سپاسگزارم.

غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در آیین سومین سال جشن پاکبانان، سفیران پاکیزگی که به همت سازمان مدیریت پسماند در سالن شهید آیت الله دستغیب (ره) با حضور پاکبان ها و مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد، گفت: دیدن نظافت و پاکیزگی شهر شیراز باعث شده است که هر مسافر با حضور در این کلان شهر نسبت به این موضوع سخن و از آن تعریف کند. سخنی که مرهون فعالیت ها و زحمات پاکبانان شهر شیراز است.

وی با بیان اینکه این جشن با هدف قدردانی از زحمات پاکبان برگزار شده است، تصریح کرد: از مدیریت آقای خوشبخت در ریاست سازمان پسماند شهرداری شیراز که در راس فعالیت های مرتبط با نظافت و پاکیزگی شهر قرار دارد تقدیر می کنیم.

روح ا… خوشبخت، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز گفت: فعالیت های پاکبانان از ساعت ۴ صبح آغاز می گردد که نظافت شهر مدیون فعالیت آنان است.

وی با اشاره اینکه آرزوی من در جایگاه رئیس سازمان، رسیدن مقام و جایگاه پاکبان به جایی بود که حقوق آنها و سایر الزامات کاری آنان در لیست اولویت شهرداری قرار بگیرد هم اظهار کرد: امروز در مدیریت شهرداری شیراز با برگزاری این جشن و پرداخت حقوق و سنوات آنها قبل از پایان سال، من به آرزوی خود رسیدم.

خوشبخت با تصریح بر اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری حرف های زیادی در سطح ملی و بین المللی برای گفتن دارد، گفت: قول می دهیم موفقیت بیشتری را با نیروهای خدوم پاکبان برای شهر شیراز کسب خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ مدیریت در راس این سازمان شاهد یک اقدام بی نظیر توسط شهردار شیراز بودیم و اینکه عیدی، پاداش و سنوات پاکبانان را قبل از پایان سال پرداخت کردیم.

  • نویسنده : مریم شمالیان