فعالیت تخصصی فرهنگسرای کوثر در حوزه کودک و نوجوان
فعالیت تخصصی فرهنگسرای کوثر در حوزه کودک و نوجوان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محسن برجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار داشت: استفاده بیش از اندازه تلفن‌های هوشمند و تلویزیون و عدم دسترسی خانواده‌ها به طبیعت و محیطی امن جهت بازی و آموزش کودکان، امکان بروز اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان به ویژه در ایام پسا کرونا را به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محسن برجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار داشت: استفاده بیش از اندازه تلفن‌های هوشمند و تلویزیون و عدم دسترسی خانواده‌ها به طبیعت و محیطی امن جهت بازی و آموزش کودکان، امکان بروز اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان به ویژه در ایام پسا کرونا را به وجود آورده است.

وی افزود: خانواده‌های کرجی می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را با حضور در فرهنگسرای کوثر و انجام بازی‌های بومی و محلی، در ساعاتی به دور از هیاهوی شهری و زندگی روزمره در کنار فرزندانشان داشته باشند.

برجی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگسرای کوثر را مزرعه حیوانات و مزرعه کشاورزی دانست که امکان تجربه حضور کودکان در طبیعت، ارتباط با حیوانات و کشاورزی را برایشان مهیا نموده است.

وی در ادامه گفت: بالا بردن رشدهای شناختی، اجتماعی، فردی و عاطفی، بالا بردن مهارت‌های ارتباطی کودکان، غلبه بر ترس‌های دوران اولیه کودکی، تقویت حواس، افزایش مشارکت در کودکان از دستاوردهای حضور آن‌ها در این محیط ویژه می‌باشد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت: فعالیت کودکان در بخش‌های مختلف فرهنگسرا از جمله مزرعه حیوانات، مزرعه کشاورزی، کلاس‌های تخصصی هنری و ورزشی ضمن افزایش مهارت‌های کودکان و کمک به رشدشان این امکان را به کارشناسان مستقر در فرهنگسرا می‌دهد تا ارزیابی‌های دقیق از توانمندی‌های کودکان به عمل آورند و فرآیند کشف و پرورش استعدادهای آن‌ها بر بستری علمی صورت پذیرد.

برجی گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگسرای کوثر از جمله کارگاه‌های دانش افزایی ویژه خانواده‌ها برای عموم مردم به صورت رایگان می‌باشد و تخصصی شدن فرهنگسرای کوثر بعد از سال‌ها نوید بخش ارائه خدمات حرفه‌ایی نوین، ویژه و علمی در سایر اماکن فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج می‌باشد.

منتشر شده در تاریخ ۶ اسفندماه ۱۴۰۱