فصل جدید مدیریت شهری برای تعامل با حوزه‌های اقتصادی دانش‌بنیان
فصل جدید مدیریت شهری برای تعامل با حوزه‌های اقتصادی دانش‌بنیان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در گردهمایی بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان اظهار کرد: تصمیم‌هایی که امروز در جایگاه عمل و تعامل از سوی شورای اسلامی شهر اتخاذ می‌شود، پیام‌آور فصل جدید مدیریت شهری در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان است. وی افزود: امروز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در گردهمایی بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان اظهار کرد: تصمیم‌هایی که امروز در جایگاه عمل و تعامل از سوی شورای اسلامی شهر اتخاذ می‌شود، پیام‌آور فصل جدید مدیریت شهری در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: امروز در بحث مدیریت شهری و توسعه شهرها با دو پدیده جدی درآمدهای پایدار و مسائل زیست‌محیطی روبه‌رو هستیم که اگر برای آنها چاره‌جویی نشود، به طور حتم در بلندمدت دچار مشکل خواهیم شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راهبرد کلیدی و اساسی برای برون‌رفت از مشکلات شهر را ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دانیم، تصریح کرد: مدیریت شهری به موضوع نوآوری در شهر نگاه تبدیل دانش به ارزش، همچنین تبدیل ارزش به راهکار حل مسئله، تولید ثروت و ارتقای زیست‌پذیری شهر دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: همه عناصر زیست‌بوم فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را در کنار هم می‌بینیم و اعتقاد داریم اگر این عناصر مانند دولت، بخش عمومی و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانیم به عنوان یک بازوی توانمند، اقتصاد خود را پیش ببریم.

وی افزود: در یک‌سال گذشته از عمر دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ما تقویت سیاست‌های کلی حوزه اقتصاد مقاومتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تحقق توسعه شهر دانش‌محور و دانش‌بنیان به عنوان نقشه راه آینده اصفهان بوده است که در این راستا فرصت را برای تحقق شعار سال مغتنم شمرده‌ایم و با اقدامات عملی، بر اساس مسئله محوری گام برداشته‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باور داریم هر یک واحد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه صنعت و اقتصاد ۱۰ واحد ارزش افزوده برای شهر و مردم اصفهان به همراه دارد.

وی گفت: مدیریت شهری بیش از ۳۰۰ خدمت را در عرصه اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری و حمل‌ونقل را پیگیری می‌کند و برای اینکه بتوانیم از ۳۰ متر زیر زمین در عرصه قطار شهری تا دو هزار متری کوه صفه در قالب شرکت توسعه سیاحتی سپاهان خدمت ارائه دهیم، مشغله‌های مختلفی وجود دارد و نیازمند تصمیم‌گیری سریع هستیم، اما نباید راه تعاملی مدیریت شهری را با شرکت‌های دانش‌بنیان فراموش کنیم.

۳۰ میلیارد تومان پروژه در سبد اقتصاد دانش‌بنیان اصفهان

صالحی تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه تعامل و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان با شهرداری وجود دارد که باید اطلاع‌رسانی شود تا نیازهای مدیریت شهری از این طریق حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز فاصله سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری تا مرحله اجرا در شورای اسلامی شهر کمتر از ۱۰ روز است، چندی قبل مصوبه‌ای شامل تخفیف ۸۰ درصدی به شرکت دانش‌بنیانی بابت مجوز احداث سوله‌ای را با همت شورای اسلامی شهر در کمتر از یک‌ماه داشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان پروژه در سبد اقتصاد دانش‌بنیان اصفهان در زمینه خرید، تولید و مشارکت هزینه شده است و چند قرارداد باز ۵۰ میلیارد تومانی نیز با مجموعه‌های دانش‌بنیان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری اصفهان و ۲۱ بند آن گفت: تشکیل شوراهای عالی فناوری و تجمیع شوراهای موازی، حضور در نمایشگاه ایران ساخت و راه‌اندازی میز ایران ساخت، اولویت دادن به سرمایه‌گذاری و مشارکت دانش‌بنیان‌ها در پروژه‌های مشارکتی، راه‌اندازی کارخانه نوآوری، برگزاری نمایشگاه فن بازار مدیریت شهری، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی شناسایی و معرفی فضاهای موجود برای استفاده از شرکت‌ها، جلسات هماهنگی ارکان زیست‌بوم کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان با شهرداری، استفاده از ظرفیت بین‌المللی و رسانه‌ای شهرداری، شناسایی پهنه‌ها برای کارخانه‌های نوآوری از جمله بندهای این مصوبه است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این راستا مصوب شد فعالیت دفتر کار شرکت دانش‌بنیان در پلاک مسکونی بلامانع و ساخت سوله و کارگاه با تخفیف ۸۰ درصدی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر لیست ۲۱۷ موردی از نیازهای دقیق مدیریت شهری تهیه و شناسایی شده است که امیدواریم با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از تسهیلات، این نیازها برطرف شود و آنها نیز از مشارکت شهرداری در تحقیق، توسعه و تولید محصولات بهره ببرند.

صالحی گفت: امروز مدیریت شهری برای اعلام آغاز فصل جدید تعامل با حوزه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و مولد تمام‌قد ایستاده است.