طرح فاخر «مسجد محوری» فضای شهر را به سوی تعالی فرهنگی پیش می برد
طرح فاخر «مسجد محوری» فضای شهر را به سوی تعالی فرهنگی پیش می برد
هاجری گفت: حمایت شورای اسلامی و شهرداری شیراز را باید در تمامی مراسم محلات نشان داد و طرح فاخر «مسجد محوری» به صورت میدانی توانایی دارد فضای شهر را به سوی تعالی فرهنگی پیش ببرد.

به گزارش آرمانشهر فارس، محمدرضا هاجری، در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از حضور گسترده مردم شیراز در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور پرشور و مردمی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشانه دلبستگی و همبستگی ملی نسبت به انقلاب  اسلامی و آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

رضا سهیلی/ عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه مردم گرچه اعتراض و حرف برای گفتن دارند، افزود: اما مردم ما همچنان پایبند انفجار نور انقلاب اسلامی بوده و هستند.

وی اضافه کرد: از زمانی که ذهنیت منفی جشن های ۲ هزار و ۵۰۰ ساله و فرهنگ و هنر شیراز با لقب سومین حرم اهل بیت (ع) از شهر مقدس شیراز پاک و شوق زندگی مطهر و مومنانه افزون شد، سامری مشربانی که با دریافت افتخار لقب سومین حرم برای  شهر مقدس شیراز مشکل فکری و عملی داشتند، سعی کردند با رفتار و کردار و مواضع ناصواب و جنجالی خود از شهر و سومین حرم، قداست زدایی کنند.

هاجری تاکید کرد: هدف  جنجال سازان غوغا سالار تحریف و تخریب سومین حرم است و فحاشی شبکه معاند «من و تو» بهائی ها به سخنگوی شورا نشان داد فرقه ضاله بهائیت متصل به رژیم صهیونیستی همچنان دنبال احیای زادگاه میرزا علی محمد باب و حظیر القدس فرقه ضاله در اطراف حرم های مطهر هستند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب بافت تاریخی و فرسوده را بهانه می کنند و هر از گاهی با اسم رمز «تخریب بافت تاریخی» هدف را می زنند و مدتی جلودار قداست زدایی، تحریف و تخریب سومین حرم با همین بهانه های نخ نما شده اند و نماینده فراری سابق شورای پنجم اینک از لندن اهداف پلید و نامیمون خود را توسط همپالکی های خود دنبال می کند.

هاجری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به شیراز گفت: به دنبال درخواست علما، بین الحرمین از چنگال شرکت اماراتی با خرید وزارت دفاع توسط دکتر وحیدی، وزیر کشور فعلی خریدار شد، شورای اسلامی چهارم شهر شیراز هم از خلدبرین به بین الحرمین آمد تا بافت تاریخی حفظ، صیانت، مرمت و بازسازی شود.

وی افزود: موج سواران غوغاگر به نام بافت های تاریخی، تخریب و تحریف جایگاه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را دنبال می کنند و بر مبنای فشار از پائین و چانه زنی از بالا با توجه به تصویب طرح در شوراهای بالا دستی قانونی خواستار بستن قراردادهای نجومی شهرداری، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی با خودشان هستند تا ساکت شده و دست از جوسازی بردارند، اما هیچکدام حاضر به باج دهی به کاسبکاران مدعی دلبستگی نیستند.

هاجری اضافه کرد: یکجا می گویند راه و شهرسازی و دادگستری مردم را مجبور به فروش کرده اند و در جای دیگر مدعی هستند پژوهشگاه میراث فرهنگی این کار را کرده است و اگر ادعای آنها درست است، چرا شهرداری را مورد حمله وهجمه قرار می دهند و این در حالی است که مدیریت شهری برای میراث، هویت و داشته های تاریخی، فرهنگی و میراثی شهر ارزش ویژه قائل است و در حفظ و حراست و صیانت آن میلیاردها تومان هزینه می کند.

وی تصریح کرد: با رعایت تمامی اصول، معیار،شاقول و شاخص های قانونی و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی، راه های دسترسی به حرم های مطهر و مقدس را پیگیری و عملیاتی خواهیم کرد و  شورای اسلامی شهر شیراز، نماینده مردم و مطالبه گر است و از حفظ میراث فرهنگی شهر که مطالبه بر حق ماست کوتاه نخواهیم آمد.

 

هاجری با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در شهر شیراز اظهار کرد: کمک به برگزاری ۶۳ مراسم اعتکاف جوانان و دانش آموزان در ۶۳ محله شهر شیراز با حضور بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر با مساعدت ۲ میلیارد تومانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مراسمات، افتخار ماست.

وی گفت: حمایت شورای اسلامی و شهرداری شیراز را باید در تمامی مراسم محلات نشان داد و طرح فاخر «مسجد محوری» به صورت میدانی توانایی دارد فضای شهر را به سوی تعالی فرهنگی پیش ببرد.

 

  • نویسنده : رضا سهیلی