ضرورت اجرای طرح بدنه سازی غرب تبریز
ضرورت اجرای طرح بدنه سازی غرب تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز بر ضرورت اجرای طرح بدنه سازی غرب تبریز از میدان راه آهن به طرف پلیس راه و ورودی شهرک شهید صیاد شیرازی تاکید کرد. به گزارش شهریار، نشست بررسی مصوبات شهرسازی و معماری دومین قرار خدمت و احصای مشکلات در شهرداری منطقه ۶ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز بر ضرورت اجرای طرح بدنه سازی غرب تبریز از میدان راه آهن به طرف پلیس راه و ورودی شهرک شهید صیاد شیرازی تاکید کرد.

به گزارش شهریار، نشست بررسی مصوبات شهرسازی و معماری دومین قرار خدمت و احصای مشکلات در شهرداری منطقه ۶ با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، شهردار منطقه، کارشناسان ستادی معاونت شهرسازی و معماری و مدیران منطقه برگزار شد.

در این نشست، معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت اجرای طرح بدنه سازی غرب تبریز در این منطقه گفت: با توجه بر اینکه محور جاده تبریز – مرند (حدفاصل میدان راه آهن به طرف پلیس راه) در گذشته محوری ترانزیتی بوده و پذیرای تردد کامیون ها و خودروهای سنگین بود لذا اغلب کاربری های این منطقه را نیز کاربری های کارگاهی و انباری تشکیل داده اند.

او افزود: در حال حاضر و با احداث اتوبان شهید باکری (کنار گذر غرب تبریز)، این اتوبان نقش جایگزین جاده سنتو را ایفا می کند و عملا تردد خودروهای ترانزیتی از این مسیر صورت می‌گیرد.

عزتی ادامه داد: بر همین اساس محور جاده سنتو (حدفاصل میدان راه آهن به طرف پلیس راه) نقش شهری بر خود گرفته و عموما ترددهای شهری در آن صورت می گیرد که همین امر ضرورت تغییر کاربری و اجرای طرح بدنه سازی و طراحی شهری در این منطقه را دو چندان می کند.

او خاطرنشان کرد: طرح بدنه سازی این محور در راستای ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم و ایجاد کاربری های جدید مانند: نمایشگاهی، خدماتی، تجاری و رفاهی سبب توسعه و رونق در این منطقه شده و رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت به طوری که بدنه سازی ورودی شرق تبریز (دروازه تهران) علی‌رغم عدم تکمیل نهایی آن، موجب شکوفایی در آن منطقه شده و بازخورد آن در حال حاضر کاملا ملموس است.

در ادامه این جلسه احمد انیسه شهردار منطقه ۶، ضمن تقدیر از زحمات همکاران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، به ارائه گزارشی از وضعیت پرونده های شهرسازی موجود در منطقه و بررسی آن ها با اعضای حاضر در جلسه پرداخت.

طرح جامع مربوط به شهرک صنفی صنعتی مبل خودرو تبریز –مایان، طرح تفصیلی آناخاتون، ورودی شمال‌غرب تبریز و تعریف فضا برای اجرای المان، پروژه ۸۰۰ واحدی انجمن خیرین مسکن ساز، پروژه قرارگاه مسکن شهرداری منطقه ۶ و اتوبان غرب تبریز از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که مورد تبادل نظر و بررسی حاضرین جلسه قرار گرفت.