شیرابه‌های زباله سفره زیرزمینی مازندران را به ورطه نابودی کشانده است
شیرابه‌های زباله سفره زیرزمینی مازندران را به ورطه نابودی کشانده است

کارخانه‌های مازندران یکی بعد از دیگری در حال تعطیل شدن است. ساحل بکر پرشده است از ویلای پایتخت‌نشینان ؛جنگل‌ها در حال نابودی است، سرانه فضای سبز عمومی هرروز بیش از پیش در حال افول است. مظلومیت مردم مازندران در پشت جنگل‌های نیمه جان و دریای طمع بستن آن به فراموشی سپرده شده است.   آرمانشهر […]

کارخانه‌های مازندران یکی بعد از دیگری در حال تعطیل شدن است. ساحل بکر پرشده است از ویلای پایتخت‌نشینان ؛جنگل‌ها در حال نابودی است، سرانه فضای سبز عمومی هرروز بیش از پیش در حال افول است. مظلومیت مردم مازندران در پشت جنگل‌های نیمه جان و دریای طمع بستن آن به فراموشی سپرده شده است.

 

آرمانشهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، سید مقیم مقیمی نماینده مازندران در شورای عالی استانها صبح امروز(پنج شنبه) در نطق پیش از دستور خود در سیزدهمین اجلاس عمومی این شورا که درساختمان قدیم مجلس برگزار شد با طرح چندین پرسش مبنی بر اینکه نمی دانم اوضاع اسفناک این روزهای مازندران را می دانید یا نه؟ از دغدغه بیکاری جوانان این استان خبر دارید یا نه؟ اظهارداشت: مسئولان محترم آیا می‌دانید دغدغه و استرس ناشی از رایزنی‌های نامتناسب این روزها در باره انتقال آب دریای مازندران خواب و خوراک را از فعالان محیط زیست گرفته است؟

🔹وی گفت: یکی از مشکلات عدیده این استان زباله و شیرابه‌های آن است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که سفره‌های زیرزمینی را به نابودی کشانده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🔹نماینده مازندران درشورای عالی استانها تصریح کرد: کارخانه‌های مازندران یکی بعد از دیگری در حال تعطیل شدن است. ساحل بکر پرشده است از ویلای پایتخت‌نشینان ؛جنگل‌ها در حال نابودی است، سرانه فضای سبز عمومی هرروز بیش از پیش در حال افول است. مظلومیت مردم مازندران در پشت جنگل‌های نیمه جان و دریای طمع بستن آن به فراموشی سپرده شده است.

🔹مقیمی ادامه داد: اوضاع درآمد شهرداری‌ها اسفناک است و یکی از عمده‌ترین منابع درآمدی پوشش شهرداری‌ها سهم آنها از محل مالیات بر ارزش افزوده بود اما متاسفانه مطابق آمارهای موجود در مقایسه با سال گذشته به کمتر از نصف کاهش یافت و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کنار کاهش درآمد ناشی از رکود ساخت و ساز بر شدت بحران منابع درآمدی آنها افزوده است و جا دارد دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشند.

🔹وی ادامه داد:یک راهکارهای پیشنهادی به ویژه در استان‌های شمالی این است که سیاست‌های تشویقی برای ارتقا سازی شهرها به جای توسعه عرضی آن در دستور کار قرار گیرد .حمایت از انبوه‌سازان در صدور مجوز یک یا چند طبقه، بیشتر از تغییر کاربری اراضی نیازشهروندان را برای تامین مسکن فراهم می‌کند.

🔹نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها افزود:در رابطه با نظام شورایی هم باید بگویم به آقایان چه بخواهیم و چه نخواهیم با تصمیمات دوستان در حال ضعیف شدن هستیم و مسیری را می‌رویم که تبدیل به یک نهاد فرمایشی می‌شویم.

🔹مقیمی همچنین گفت: بودجه نظام شورایی به خصوص در شوراهای پایه و روستا و فرادست هیچ اقدامی صورت نپذیرفت و اهمیت به این موضوع در هاله‌ای از ابهام است. امروز شوراها مورد حملات قرار گرفته‌اند و کسی به زحمات شبانه‌روزی آنها توجهی نمی‌کند.

🔹وی بیان کرد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌همان‌طور که دولت با توجه به شرایط بد اقتصادی در کشور به درستی در حمایت از کشاورزان و صنعت کشاورزی مبادرت به تصمیمات حمایتی مختلف از جمله ارائه تسهیلات به کشاورزان نموده است، باید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برای درمان بیماری رکود اقتصادی در صنعت ساختمان نیز سیاست‌های تشویقی جهت ترغیب فعالان در عرصه ساخت و ساز را اعمال کند.

🔹این عضو شورای عالی استان ها در ادامه مطلب فوق تاکید کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی به ویژه در استانهای شمالی همانگونه که در مصوبه مورخ ۱۴ شهریور سال ۹۶ هیات محترم دولت راجع به استانهای شمالی کشور تاکید شده است، سیاست های تشویقی جهت گسترش ارتفاع سازی به جای توسعه عرضی شهرها در دستور کار قرار گیرد. همچنین حمایت از انبوه سازان در صدور مجوز یک یا چند طبقه بیشتر از پروانه های قبلی از تغییر کاربری اراضی و تامین مسکن بیشتری برای نیازمندان را فراهم کند.
✅ @armanshahr_96

  • نویسنده : آرمانشهر
  • منبع خبر : آرمانشهر