شهر شیراز با کمبود جدی  توقف گاه خودرو مواجه است
شهر شیراز با کمبود جدی  توقف گاه خودرو مواجه است
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر شیراز با کمبود جدی توقف گاه خودرو مواجه است و زیبنده نیست قطب زیارتی و گردشگری کشور همچنان در فقر و ناداری توقفگاه خودرو بسوزد و بسازد.

به گزارش آرمانشهر فارس، محمدر ضا هاجری، امروز ۷ اسفند در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ضمن تبریک ایام شعبانیه و میلاد گلهای معطر خاندان نبوی (امام حسین،امام سجاد و حضرت عباس علیه السلام) و روزهای پاسدار و جانباز که بوی طراوت وصل را در دلها بهاری می سازد،امیدواریم چشمان رمق رسیده ما به دیدار دولت یار منور و دولت کریمه مهدوی در جهان شکل حقیقی و عدالت گستری به خود بگیرد. از باب تکلیف، نکاتی چند را متذکر می شوم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد کار بستر سازی برای حضور مسافرین نوروزی، روی دوش شورا و شهرداری است و اگرچه گفت و گو های خبری را افراد دیگری انجام می دهند، ضمن افتخار بر این کار، از تمامی عزیزانی که شبانه روز تلاش می کنند در شهرداری به ویژه حوزه خدمات شهری و مناطق شهرداری تقدیر وتشکر نموده، امید است مسافران نوروزی با خاطری خوش و با نشاط به شهر شیراز آمده و سپس با خاطری خوشتر و بانشاط تر به شهرهای خود بازگردند.

وی اضافه کرد: لازم است بخشی از اعتبارات ملی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بهتر بتواند در سالهای بعد به میهمانان نوروزی خدمات رسانی  بیشتری کند.

هاجری تاکید کرد:  شهر شیراز با کمبود جدی  توقف گاه خودرو مواجه است و لازم است در طرحی نو و با بودجه های ملی این معضل و مشکل برای همیشه حل و فصل شود، درد آور است آرامگاه حافظ و سعدی و اماکن مذهبی و دیدنی خیابان لطفعلیخان زند، فاقد توقفگاه خودرو باشد.

وی ادامه داد: متولیان حمل و نقل و معاونت مربوطه در شهرداری بهتر است جلساتی در سطح استانی و ملی با حضور تمامی مسئولان مربوطه برگزار تا برای همیشه به این مشکل پایان داده شود، زیبنده نیست قطب زیارتی و گردشگری کشور همچنان در فقر و ناداری توقفگاه خودرو بسوزد و بسازد.

هاجری در ادامه هم گفت: بوستان کوهستانی بین المللی بمو، نیاز به حفاظت بیشتر دارد، در هنگامه زاد و ولد حیوانات منطقه بمو، لازم است محیط زیست، سطح حفاظت خود را بیشتر و منطقه را قرق نموده تا شاهد تکثیر حیوانات این بوستان طبیعی و بین المللی باشیم، محیط زیست تاکنون علاوه بر تعلل نسبت به حفاظت، سه غفلت زیر بنایی داشته که باید جبران شود.

وی افزود: توجهی به آبخیز داری کوهستان بمو  نشده و نمی شود، پائین دامنه کوه های بمو نیاز به ساخت حوضچه های آب دارد تا در تابستان، نیاز حیوانات را برطرف کند.

هاجری اظهار کرد: در قدیم،سنگ آب های کوچک و بزرگی موجود بود که دیگر اثری از آنها نیست و در این منطقه حفاظت شدهدهها نوع گیاهان دارویی پاک و سالم  و نایاب وجود دارد که لازم است به طریقی که طبیعت بکر منطقه آسیب نبیند،جمع آوری و مورد استفاده قرار گیرند.

 

  • نویسنده : مریم شمالیان