شهروندان تبریزی با مشاهده متکدی در سطح شهر به کدام ارگان اطلاع می‌دهند؟
شهروندان تبریزی با مشاهده متکدی در سطح شهر به کدام ارگان اطلاع می‌دهند؟

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، طبق نتایج یک نظرسنجی در شبکه‌های مجازی ۴۲ درصد از شهروندان تبریزی اعلام کردند که با مشاهده متکدی در سطح شهر جهت جمع‌آوری به سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز اطلاع می‌دهند. به گزارش شهریار، طی این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

طبق نتایج یک نظرسنجی در شبکه‌های مجازی ۴۲ درصد از شهروندان تبریزی اعلام کردند که با مشاهده متکدی در سطح شهر جهت جمع‌آوری به سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز اطلاع می‌دهند.

به گزارش شهریار، طی این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز با طرح سوال «با مشاهده متکدی در سطح شهر برای جمع‌آوری به کدام ارگان اطلاع می‌دهید؟ الف)پلیس ۱۱۰ ب)سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز ج)موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز د)سازمان بهزیستی» انجام پذیرفت، ۲۹ هزار و ۵۵۳ نفر شرکت کردند.

طبق نتایج بدست آمده ۴۲ درصد گزینه سامانه ۱۳۷ شهرداری، ۲۱ درصد گزینه سازمان بهزیستی، ۱۹ درصد از شهروندان گزینه پلیس ۱۱۰ و نهایتا ۱۸ درصد گزینه موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز را عنوان کردند.

صفحات خبری اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی شهریارنیوز، آذرانجمن، شمس، بیداری آذربایجان، عصر تبریز، تبریزجوان، تبریز سیاست، کاف، نگاه آذربایجان، تبریزیم، تبریزیمیز، مطالبه، تبریزخبرلری، احرار، خبرفردا و سازه خبر این نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

نظرسنجی فوق در راستای عنوان «تبریز، شهر بدون گدا» انجام پذیرفت چرا که تبریز طی سالیان متمادی با همکاری و تعامل شهروندان فهیم تبریزی، شهرداری و انجمن‌های خیریه این عنوان را یدک می‌کشد ولی متاسفانه در این ایام شاهد وجود تعدادی متکدی در معابر و میادین سطح شهر که عمدتا غیربومی‌اند، هستیم و این نظرسنجی به منظور آگاه‌سازی شهروندان در مواجهه با این افراد مطرح شد.

لازم بذکر است؛ وظیفه جمع‌آوری متکدیان با شهرداری‌ها است، اما اگر کودکان به زباله‌گردی و تکدی‌گری مشغول باشند، به طوری‌ که ما آن را تحت عنوان کودک کار یا کودک آزاری تلقی کنیم، قانون برای سامان‌دهی این مقوله برای سازمان‌های مختلف تکالیف معینی را مشخص کرده است. طبق قانون وظیفه شناسایی این کودکان با ارگان‌های مختلفی همچون بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها و کارشناسان اداره کل کار است. در زمینه سامان‌دهی نیز اگر کودک فاقد سرپناه مشخص است، قانون‌گذار وظیفه تعیین سرپناه برای این کودکان را به سازمان بهزیستی محول کرده، اما در زمینه جمع‌آوری باندها و گروه‌های هدایت کننده جریان کودکان کار این وظیفه به سایر ارگان‌ها همچون نیروی انتظامی و قوه قضائیه واگذار شده است.