شهردار رشت به‌زودی انتخاب می‌شود
شهردار رشت به‌زودی انتخاب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حکم شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری بیست‌وچهارم بهمن امسال مبنی بر برکناری سیدامیرحسین علوی از جایگاه شهردار رشت از طریق وکیل دادگستری به شورای اسلامی شهر ابلاغ شده است که با صدور این ابلاغیه، شورای شهر می‌تواند، شهردار جدید […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حکم شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری بیست‌وچهارم بهمن امسال مبنی بر برکناری سیدامیرحسین علوی از جایگاه شهردار رشت از طریق وکیل دادگستری به شورای اسلامی شهر ابلاغ شده است که با صدور این ابلاغیه، شورای شهر می‌تواند، شهردار جدید رشت را انتخاب کند.

وی افزود: هجدهم تیر سال جاری، پس از استیضاح و برکناری سیدامیرحسین علوی شهردار سابق رشت، ۴۰ نفر رزومه خود را برای تصدی شهرداری رشت به دبیرخانه شورای اسلامی شهر ارائه کرده بودند که از هفته گذشته جلسات غیر رسمی شورا با حضور نامزدهای واجد شرایط و بررسی سوابق و برنامه‌های آن‌ها آغاز شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: داشتن مدرک کارشناسی ارشد و ۹ سال سابقه مدیریت میانی از شرایط تصدی شهرداری رشت است و نامزدهایی که دارای سوابق لازم هستند، رزومه و برنامه‌های آن‌ها در شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تعهد، تخصص، تجربه، اخلاق‌مداری، پاک‌دستی، تکریم ارباب رجوع، داشتن سابقه کاری در شهرداری‌های هم‌سطح شهرداری رشت، داشتن کارنامه موفق و برنامه کارآمد برای توسعه شهر رشت و توانمندی انجام اقدامات اساسی و مؤثر در توسعه و پیشرفت شهر از مهم‌ترین اولویت‌های اعضای شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار جدید رشت است.

واثق‌کارگرنیا تاکید کرد: بومی‌بودن برای تصدی شهرداری رشت یک امتیاز است، اما کافی نیست، البته اگر فرد بومی شرایط لازم را برای سمت شهردار داشته باشد، در اولویت انتخاب شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اتمام پروژه‌هایی نیمه‌تمام و تأثیرگذار در توسعه شهر از جمله رینگ ۹۰ متری، معابر اصلی شامل مسیر سرگل به سعدی و بلوار شهید احسان‌بخش و سایر مسیرها، ایجاد درآمد پایدار شهری از طریق جذب سرمایه‌گذار در استخر عینک و رفع آلودگی از دو رودخانه زرجوب و گوهررود با کمک تمام دستگاه‌های متولی و استفاده بهینه از حاشیه این رودخانه‌ها باید توسط شهردار جدید رشت پیگیری و انجام شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات کارآمدی جهت رشد و توسعه «شهر خلاق خوراک؛ رشت» انجام نشده و مدیریت شهری از این مزیت بهره‌مندی مناسب و کافی نداشته است که شهردار جدید رشت باید جهت حفظ و ارتقای این برند تلاش کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برای انتخاب شهردار جدید از نظرات بزرگان، اساتید دانشگاه و افراد صاحب نظر با آغوش گرم استقبال می‌کنیم، تاکید کرد: امیدواریم با اجماع نظر اعضای شورای اسلامی شهر، بهترین و اصلح‌ترین گزینه را به عنوان مدیریت شهری رشت انتخاب و به مردم معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.