شهرداری کوهرنگ امکانات لازم برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد
شهرداری کوهرنگ امکانات لازم برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر شوراهای اسلامی با قوانین و مقررات مربوطه به صورت دوره‌ای و ماهانه از سوی دادگستری برای اعضای این نهاد مردمی کلاس‌های آموزشی برگزار شود. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر شوراهای اسلامی با قوانین و مقررات مربوطه به صورت دوره‌ای و ماهانه از سوی دادگستری برای اعضای این نهاد مردمی کلاس‌های آموزشی برگزار شود.

وی افزود: مردم از این طریق منتخبان خود از تخلفات آگاه می‌شوند و همکاری بهتری نیز با دادسراها و دادگاه‌ها خواهند داشت.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دادگاه‌ها برای ایجاد صلح و سازش باید با شوراها تعامل داشته باشند، به گونه‌ای که برای رفع اختلافات ملکی و قومی قبیله‌ای مردم را برای داوری به شوراهای اسلامی ارجاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری اعضای شورای پاکدستی دارد که به مردم خدمت می‌کنند و اگر بتوانیم پیوندی میان شوراها و دادستانی‌های کشور برقرار کنیم، شوراها نیز می‌توانند بازوی توانمندی برای دادستان‌ها در راستای مبارزه با فساد باشند.

عسگری‌حسنوند گفت: قوانین باید اصلاح شود، به‌عنوان مثال فضاهایی از طریق کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ماده ۵ ایجاد شده که فسادزا است، کمیسیون ماده ۵ باید پیش از کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلاح شود، زیرا امروز پرونده‌هایی را در کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌بینیم که به دلیل طرح‌های تفصیلی و جامعی است که از دل کمیسیون ماده ۵ بیرون می‌آید.

وی افزود: دادستانی در مسئله کمیسیون ماده ۵ باید ورود کند و به عنوان مدعی‌العموم تذکر دهد تا بعضی از مشکلات از این طریق رفع شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این مهم آموزش است.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان کوهرنگ تاکنون مطالبات فراوانی در خصوص تأمین آب این منطقه از مدیران آب منطقه‌ای و آب‌وفاضلاب استان داشته‌اند اما تاکنون به‌رغم خرید چندین متر لوله، مشکل رفع نشده است؛ پاسخگویی شفاف مسئولان از مطالبات بحق مردم است.

عسگری‌حسنوند تصریح کرد: در حال حاضر مردم شهرستان کوهرنگ با بارش نزولات آسمانی در مشقت قرار دارند؛ این شهرستان از محروم‌ترین شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری است که شهرداری آن امکانات لازم و نیروی مورد نیاز برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد، لذا توسعه شهرستان‌های دارای ظرفیت باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رؤسای ادارات شهرستان باید از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.