به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حسین حقشناس در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عرض کم معابر، وجود تداخلات ترافیکی، تردد حجم عمده در ورودی یا خروجی معابر، وجود تقاطعهای مجاور هم، ناایمن بودن و حرکتهای خلاف جهت، پارکهای بیش از حد ظرفیت و توقفهای دوبل، همچنین تخلیه نشدن تقاطعها از جمله عوامل ایجاد […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
حسین حقشناس در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عرض کم معابر، وجود تداخلات ترافیکی، تردد حجم عمده در ورودی یا خروجی معابر، وجود تقاطعهای مجاور هم، ناایمن بودن و حرکتهای خلاف جهت، پارکهای بیش از حد ظرفیت و توقفهای دوبل، همچنین تخلیه نشدن تقاطعها از جمله عوامل ایجاد گلوگاههای ترافیکی در شهر است.
وی افزود: بر اساس اصول مهندسی ترافیک پس از شناسایی گلوگاههای ترافیکی و ارزیابی فنی آن، کمهزینهترین و مؤثرترین راهکار رفع معضل انتخاب و بر اساس سیاستهای مدیریتی در سه فاز کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت، تصمیمات اتخاذشده اجرا میشود که از جمله آنها میتوان به اصلاح هندسی فرماندهی و زمانبندی تقاطع، یکطرفهسازی، احداث راستگرد، آزادسازی مسیر و اتصالات، ایجاد خط ویژه یا خط پرش به انضمام استفاده از عامل پلیس یا همیار ترافیک و خودروی ثبت تخلف ایستایی اشاره کرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه بیشترین تعداد گلوگاه ترافیکی به ترتیب در مناطق ۴ ،۳، ۸ و کمترین آن در منطقه ۹ شهرداری است، تصریح کرد: پنج گلوگاه نیاز به بودجههای خاص و هفت نقطه نیازمند استقرار عوامل راهور است.
حقشناس با اشاره به پلاک و شمارهگذاری هزاران دستگاه خودروی جدید به معابر استان اصفهان ادامه داد: برای کاهش مخاطرات ناشی از ترافیک ضرورت دارد ضمن توجه به حملونقل همگانی، رفع گلوگاههای شهری و راهاندازی طرح محدوده ترافیک در مرکز شهر را اجرا کنیم.