شفاف‌سازی اختصاص قیر برای جاده‌های بین مزارع شهرستان
شفاف‌سازی اختصاص قیر برای جاده‌های بین مزارع شهرستان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکل سرمازدگی باغات در استان به‌ویژه در شهرستان سامان، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح مطالعاتی جهت رفع این مشکل توسط شورای اسلامی شهر سامان، اساتید، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکل سرمازدگی باغات در استان به‌ویژه در شهرستان سامان، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح مطالعاتی جهت رفع این مشکل توسط شورای اسلامی شهر سامان، اساتید، صاحب‌نظران این رشته و کشاورزان پیشروی شهرستان تهیه شده و در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است تا بررسی طرح تسریع شود.

وی افزود: تعیین تکلیف مشکل برق باغات سامان و تسهیل شرایط در اعطای مجوز جهت احداث اتاقک در باغات به منظور حفاظت از محصولات، ادوات و تجهیزات کشاورزی از ضروریات است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری بر شفاف‌سازی موضوع اختصاص قیر برای جاده‌های بین مزارع شهرستان سامان به ارگان دیگر و تسریع در امهال تسهیلات کشاورزی سال جاری کشاورزان تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت سنگ‌شکن‌های ورودی شهر سامان موجب ریزش قنات لاغدنبه و ایجاد مشکلات عدیده برای کشاورزان شده است، درخواست لغو تمدید مجوز فعالیت سنگ‌شکن‌ها را داریم.

چهلگردی تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق، اعتیاد، خودکشی، قهرمان‌پرستی کورکورانه و تجمل‌گرایی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم بوده و لازم است دستگاه‌های مسئول جهت برون‌رفت از این معضلات برنامه‌ریزی کنند و اتاق فکرهایی را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: چنانچه هر دستگاهی از مجموعه شوراها کمک خواست، این اطمینان را خواهیم داد که حامی دستگاه‌های فرهنگی استان خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی همکاری لازم را خواهیم کرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی باید مورد توجه باشد، گفت: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

چهلگردی افزود: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان است، رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری متولیان را داریم.

وی اظهار کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش، تکمیل جاده چهارخطه سامان-تیران به عنوان کریدور ورودی از سمت استان اصفهان، احداث سالن ورزشی با تماشاگر و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغات باید در دستور کار قرار گیرد.