شرایط کارگران شهرداری اصفهان خوب نیست
شرایط کارگران شهرداری اصفهان خوب نیست

یکصد و یکمین جلسه شورای شهر اصفهان درحالی باحضور ۱۰ نفر از اعضای شورا در تالار شورای ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد که در این جلسه رئیس شورای شهر از وضعیت کارگران شهرداری ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تصمیماتی برای بهبود وضعیت فعلی و سال آینده کارگران شهرداری شد. اغماض در برخورد با […]

یکصد و یکمین جلسه شورای شهر اصفهان درحالی باحضور ۱۰ نفر از اعضای شورا در تالار شورای ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد که در این جلسه رئیس شورای شهر از وضعیت کارگران شهرداری ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تصمیماتی برای بهبود وضعیت فعلی و سال آینده کارگران شهرداری شد.

اغماض در برخورد با اشتباهات سهوی خواسته دیگری بود که رئیس شورای شهر اصفهان بدون اشاره به جزییات بیشتر، برخورد با مدیران را باعث از بین رفتن انگیزه ها، کاهش ریسک پذیری و صرف وقت مدیران به پاسخگویی به جای خدمت به مردم دانست.

نگرانی از وضعیت کتابفروشی های شهر

به گزارش آرمانشهر به نقل از ایسنا رئیس شورای شهر اصفهان امروز –یکشنبه ۱۹ آبان ماه- در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان، ابراز امیدواری کرد که روز به روز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیشتر شود.

علیرضا نصر با بیان اینکه آمار درستی از میزان و سرانه مطالعه در جامعه نداریم اما آنچه مسلم است اینکه سرانه مطالعه پایین و ازطرفی شبکه های اجتماعی جایگزین کتابخوانی شده است، افزود: وضعیت کتابفروشی های شهر نگران کننده است و درحال تبدیل به کاربری های دیگر هستند که مسئولان باید فکری برای این معضل کنند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از شرایط کارگران شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: از طرفی باتوجه به موانع قانونی نمی توان هر اقدامی در این زمینه انجام داد، اما واقعیت این است که شرایط کارگران شهرداری خوب نیست و گلایه ها بالا گرفته است.

نصر با بیان اینکه قرار شده جلساتی با شهرداری داشته باشیم و برای وضعیت فعلی و سال آینده تصمیماتی اتخاذ شود، افزود: باتوجه به وضعیت افزایش قیمت ها عملا ادامه زندگی برای کارگران سخت شده و باید چاره ای برای کارگران شهرداری اندیشیده شود.

برخورد با اشتباهات سهوی مدیران با نگاه اغماض

رئیس شورای شهر اصفهان همچنین با تاکید براینکه انجام وظایف سازمان ها باید به گونه ای باشد که مانع هم نباشیم، گفت: ممکن است در انجام وظایف اشتباهاتی صورت گیرد ولی غالبا سهوی است و نهادهای نظارتی باید با این موارد با نگاه اغماض برخورد کنند تا انگیزه ها از بین نرود و مدیران در اجرای امور کمتر در معرض تهدید قرار گیرند، در عین حال که جرات و جسارتی که لازمه مدیریت امروز است و مدیرانی ریسک پذیر را شاهد باشیم که به جای احضار به جاهای مختلف وقت خود را صرف رسیدگی به امور و شهروندان کنند.

در ادامه این جلسه ۴ لایحه شهرداری رأی گیری و با اکثریت آرا تصویب شد.

سامانه شهرسازی الکترونیک نیازمند مسئول مشخص و برنامه مدون

شیرین طغیانی عضو شورای شهر در نطق خود از شهرسازی الکترونیک و ضرورت توجه به آن گفت و تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان باید با برنامه ریزی صحیح و مدون در این زمینه گام بردارد، به طوری که به دنبال اجرای آن شاهد نتایجی همچون حذف موازی کاری، کاهش مراجعات مردمی، بهبود کیفیت خدمات رسانی و افزایش شفافیت و نظارت در شهرداری باشیم.

وی با اشاره به اینکه نام شهرسازی الکترونیک در شهرداری اصفهان به نام سرای ۸ گره خورده، افزود: باتوجه به اهمیت این سامانه شهرداری اصفهان باید با بررسی و تلاش در جهت ارتقا آن گام بردارد تا شهروندان نیازمند مراجعه حضوری به مناطق نباشند.

وی ادامه داد: نبود مسئول مشخص برای این سامانه احساس می شود، براین اساس شهردار اصفهان باید هرچه زودتر مسئول پاسخگو و برنامه مدونی برای این سامانه داشته باشد، درعین حال که با استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادات کاربران، نواقص قبلی سامانه مرتفع شود.

دوسوم خیابان های شهر پارکینگ شده

شریعتی نیا عضو دیگر شورای شهر هم در نطق خود با بیان اینکه ترافیک این روزهای شهر شهروندان را کلافه کرده، گفت: قسمتی از این معضل به مدیریت و قسمتی به فرهنگ شهروندی برمی گردد. الان دوسوم خیابان های شهر پارکینگ شده و یک لاین عملا در اختیار کاسبان قرار گرفته است.

وی خواستار اقدام سریع برای تسهیل رفت و آمد شهروندان شد و گفت: یکی از راه ها احداث توقفگاه و بارانداز جهت جلوگیری از حجم انبوه توقف هاست.

نارضایتی معلولان از حمل و نقل عمومی شهر

احمد زندآور هم در آخرین نطق این جلسه، گفت: معلولان مثل دیگر اقشار جامعه باید مورد توجه قرار گیرند و امکان استفاده از فضاهای شهری و خدمات عمومی را داشته باشند.

وی افزود: براساس قانون شهرداری ها موظفند به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی افراد معلول همچون سایر افراد به فضاهای شهری فراهم باشد، این درحالی است که علی رغم اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در مناسب سازی فضاهای شهری، در بخش صدور مجوز و نظارت بر ضوابط مناسب سازی و آئین نامه های موجود اقدامات لازم صورت نگرفته است.

به گفته وی در مورد تردد معلولان با حمل و نقل عمومی هم شهرداری مکلف است سامانه حمل و نقل ویژه راه اندازی کند که متاسفانه تنها اقدام صورت گرفته تجهیز سه دستگاه ون توسط بخش خصوصی برای معلولان بوده که آن هم خدمات مناسبی ارائه نداده و باعث نارضایتی معلولان شده است.

یادآوری تذکر چندهفته پیش درخصوص مترو و عدم پاسخگویی در این خصوص، هشدار در مورد افزایش برداشت های غیرمجاز در بالادست زاینده رود و تضییع حقوق حقابه داران اصفهانی، عدم اختصاص ردیف اعتباری سامانه دوم آبرسانی اصفهان، عدم اجرای طرح ترافیک جدید در شهر اصفهان که قرار بود مرداد ۹۶ و بعد مهرماه اجرا شود که نشد و دلیل عدم اجرای این طرح تا امروز تذکرات اعضا در ۱۰۱ امین جلسه شورای شهر اصفهان بود.

همچنین در ۱۰۱ امین جلسه شورای شهر اصفهان قطع برق باعث وقفه نیم ساعته جلسه ای شد که با تاخیر نیم ساعته شروع شده بود.