شرایط حاد مردم کوهرنگ نیازمند اقدام جدی است/ قطعی آب شرب و تلفن در برخی مناطق شهرستان کیار
شرایط حاد مردم کوهرنگ نیازمند اقدام جدی است/ قطعی آب شرب و تلفن در برخی مناطق شهرستان کیار

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان زمانپور امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به بارش مستمر و شدید برف، از روز یکشنبه هفته جاری تاکنون و انباشت برف فوق سنگین، در معابر اصلی و فرعی، محاصره شدن همه منازل و اماکن تجاری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان زمانپور امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به بارش مستمر و شدید برف، از روز یکشنبه هفته جاری تاکنون و انباشت برف فوق سنگین، در معابر اصلی و فرعی، محاصره شدن همه منازل و اماکن تجاری مردم، هر چه سریع‌تر نیاز به کمک فوری است لذا از سازمان مدیریت بحران و سایر مسئولان کشوری و لشکری درخواست کمک می‌کنم‌.

وی افزود: به‌رغم تلاش‌های مسئولان شهرستان کوهرنگ و استان چهارمحال‌وبختیاری، هر لحظه دسترسی مردم به مایحتاج ضروری زندگی، سخت و سخت‌تر می‌شود و با توجه به عادت خرید مردم به صورت روزانه و احتمال اتمام آذوقه، در حال حاضر باز نگهداشتن راه‌های دسترسی مردم به جاده‌های اصلی و فرعی بسیار ضرورت دارد.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: در این راستا نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین برف روبی از جمله ماشین‌های برف‌خور و پرتاب برف و یا بلدوزرهای بزرگ و قدرتمند است، زیرا که بازگشایی مرتب سه شهر و حدود ۲۲۰ روستا در این شرایط سخت و کوهستانی و گردنه‌های بی‌شمار برف‌گیر و بهمن خیز بسیار کار مشکلی است.

وی با اشاره به ضرورت برف روبی پشت بام منازل قدیمی و غیرمستحکم و کمبود نیروی انسانی جهت انجام این مهم، تصریح کرد: به‌منظور بازگشایی درب اماکن تجاری و حیاط منازل، درخواست فوری کمک از نهادهای نظامی جهت اعزام نیرو و همکاری با مردم به خصوص سالمندان ساکن روستاها در انجام این مهم و جلوگیری از بروز خسارات ناشی از دپوی برف را داریم.

زمانپور تصریح کرد: از مسئولان جمعیت هلال احمر استان و کشور درخواست اقدام فوری جهت تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام مورد نیاز دیگر در بین مردم گرفتار در محاصره برف سنگین را داریم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط بسیار حاد و بحرانی مردم شهرستان کوهرنگ نیازمند اقدام جدی است، اظهار کرد: اقدام جدی، گسترده و فوری نداشتن، برای این موارد باعث محبوس شدن کامل خانه‌ها و تهدید جدی برای مردم شهرستان کوهرنگ به خصوص سالمندان و بیماران با شرایط خاص است بنابراین درخواست می‌شود برای عبور از این شرایط حاد و فوق بحرانی هر چه سریع‌تر اقدام لازم صورت گیرد.

مسیر راه ارتباطی روستای دورک اناری به روستای معدن مسدود شد

اکبر هادی‌پور، عضو شورای اسلامی شهرستان کیار اظهار کرد: راه ارتباطی روستای دورک اناری به روستای معدن و روستای فارسان شهرستان خانمیرزا به روستای معدن شهرستان کیار در چند نقطه مسدود شده است.

وی گفت: در بخش ناغان شهرستان کیار آب شرب روستاهای آبشاران سفلی و آبشاران علیا، دره عشق و دره یاس قطع است و آنتن دهی موبایل در روستاهای جوزستان، برنجگان، پوراز و گل‌سفید نیز چهار شبانه روز است که قطع شده است.

هادی‌پور تصریح کرد: جوی آب و کانال‌های کشاورزی مزارع دهستان مشایخ، تخریب و آسیب جدی دیده است؛ عشایر درون کوچ هم نیاز به سرپناه مناسب، توجه و حمایت خاص متولیان دارند.

به گزارش ایمنا، دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان، واقع در شهرستان کیار استان چهارمحال‌وبختیاری است.