سبد تفریح اصفهانیها پُربارتر میشود / تعریف الگوی جدید تعاملی برای توسعه سرمایهگذاریها به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، به گزارش خبرنگار ایمنا، تفریح آن زمانی که نسل «قصههای مجید» و قبلتر از آن میداندار مدرسه بودند چیز خاصی نبود؛ آنچه بود زورِ بالایِ سر زور امتحان و تکلیف و سوال و جواب! در واقع برای […]
سبد تفریح اصفهانیها پُربارتر میشود / تعریف الگوی جدید تعاملی برای توسعه سرمایهگذاریها
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، به گزارش خبرنگار ایمنا، تفریح آن زمانی که نسل «قصههای مجید» و قبلتر از آن میداندار مدرسه بودند چیز خاصی نبود؛ آنچه بود زورِ بالایِ سر زور امتحان و تکلیف و سوال و جواب! در واقع برای آنهایی که ۹ ماه همنشین مدرسه بودند، سه ماه تابستان زمان فراغتی بود که قرار بود به هر نحو ممکن و ناممکن از آن با یک مسافرت، چند مرتبه سینما رفتن، ۱۰۰ بار بازی گل کوچیک، هزار بار تماشای تام و جری و چندین بار هم پینگپنگ روی میزهای بتنی تنیس میدان امام (ره) استفاده شود.
پس در واقع تفریح و اوقات فراغت آن روزها، برای خیلی افراد با آنچه امروز وجود دارد، تفاوتهای قابل ملاحظهای داشت، اما امروز نسبت به دیروز وضعیت به کلی فرق کرده است.
برای انسانهای عصر «اندروید»، چه دانش آموز باشند یا معلم، چه مدیر، کارگر یا فارغالتحصیل و حتی عامل به تحصیل باشند، تفریح سرگرمی و استراحت الزامی غیر قابل حذف از سبد خانوار و البته برای همه دهکها است.
این نیاز شدید و تورم مهارناشدنی به سمت تفریح در همه جا وجود دارد و آنچنان ربطی به زندگی در جایی با یا بدون ارثیهای تاریخی ندارد؛ در شهر گنبدهای فیروزهای با تاریخ هزار ساله و منارههای سر به فلک کشیده و هویت عمیق و تمدنی و پلهای دست و پا در خاک نیز همچنان جای این غایب خالی است و مردم این شهر هر روز که در جام جم همراهشان نگاهی به اقصی نقاط جهان میاندازند، نیاز به تفریح را بیشتر احساس میکنند و خودشان را با خیلیها مقایسه میکنند، از اینرو باید برای برآورده کردن فراغتی جذاب و به یاد ماندنی، کارهای زیادی در اصفهان نصف جهان انجام شود.
طبق کلام معصوم که زندگی چهار بخش مناجات با خدا، تهیه معاش، علم اندوزی و تفریحات سالم دارد، اصفهانیها دهههای زیادی است که سعی میکنند برای چهار بخش زندگی خود با برنامه و مؤثر باشند، از اینرو در این شهر تفریح معنا دارد، اما حال معتدل چهار فصلی این شهر میطلبد که خیلیها بیایند و قدری در این شهر بهشتی بیاسایند، لحظات مفرح و متفاوتی را تجربه کنند و خاطراتی خوش رقم بزنند.
شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان با ۴۱ حرف و هفت کلمه با همکاری و همدلی سرمایه انسانی کارآمد و تلاشگر و همراه کوشیده است با توجه به نقش اثرگذار مدیریت شهری اصفهان و تغییر رویکرد طرحها به سمت توسعه گردشگری، سند توسعه ظرفیتهای گردشگری و تفریحی اصفهان را با محوریت ایجاد جاذبههای توریستی، بهروز رسانی ابرسازههای تفریحی، رونق گردشگری در تمام بخشها و خلق فرصتهایی بدیع و اقداماتی صنیع تدوین کند.
آنچه در ادامه میخوانید حاصل گفتوگوی خبرنگار ایمنا با سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان درباره اقدامات انجام شده برای ارتقای ظرفیتهای تفریحی و نشاط شهروندان و برنامههای آینده این حوزه است.
لباس جدیدی از امنیت و استاندارد بر تن مجموعههای تفریحی اصفهان کردیم
ایمنا: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان شاهد خدمترسانی فعالیتهای شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی در حوزه بازیهای مفرح و سالم آغاز هستیم؛ از برنامهها و رویکردهای مدنظرتان برایمان بگویید.
ساکت: شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان مجری و بهرهبردار ابرسازههای تفریحی کلانشهر اصفهان است؛ مجموعه تلهسیژ ناژوان، مجتمع گردشگری صفه با ظرفیتهای تفریحی، خدماتی، ورزشی و گردشگری و مجموعه ۱۷ هکتاری شهر رویاها در حال حاضر خدمترسان شهروندان و گردشگران است.
رویکرد شرکت در دو بخش تقسیم میشود؛ نخست پایداری خدمات در سازههای موجود است که برای ما حائز اهمیت است؛ استانداردسازی و توجه به الگوی فعالیت مداوم و استاندارد خدمت و البته جذب ظرفیتهای جدید گردشگری، مخاطبان و گردشگران که بتواند سطح خدمات را در پهنههای تفریحی موجود ارتقا دهد در بخش نخست جای دارد.
این موضوع مستلزم هماهنگی سیستمی، فنی، مهندسی، مکانیکی، لجستیکی، محیطی و حتی در حوزه انتظامات و ارائه خدمات شایسته به گردشگران است و به تبع آن در سیستم اداری نیز این نظم و انضباط و کارایی اداری باید وجود داشته باشد تا بتوانیم ارتباط خوبی را در حوزههای مالی، اداری، بازرگانی، اجرایی پشتیبانی، برنامهریزی، روابط عمومی و ظرفیتهای فعالیتی مرتبط با این حوزه داشته باشیم.
در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان با توجه شعار «اصفهان من شهر زندگی»، خدماتی به شهروندان ارائه میشود که مبنای آن توسعه خدمات و فراگیری جغرافیایی آن و ارائه خدمات ایدهآل و استاندارد به شهروندان است، از اینرو در نقطهگذاریهای فعالیتی، گردشگری و تفریح شرکت توسعه نیز از همین ادبیات پیروی میکند تا بتوانیم خدمات را در این زمینه توسعه دهیم، شهروندان و گروههای سنی مختلفی درگیر شوند، جامعه های سنی، آماری، فعالیتی و قشری مختلفی بتوانند از این ظرفیتها استفاده کنند و فرایند تولید حال خوب از فرم متمرکز خارج و با دیدگاه تمرکز زدایی شهرشمول شود.
در این دوره ارتقای تمام ظرفیتها در دستور کار بوده و اتفاقات خوبی رقم خورده است؛ ابتدای فعالیت دوره جدید شرکت، استانداردسازیها یک چالش جدی بود که با همکاری خوب کارکنان شرکت توسعه، سربلند از آن بیرون آمدیم و برای فروردین ۱۴۰۱ لباس جدیدی از امنیت و استاندارد بر تن مجموعههای تفریحی شهر شد و تمام مجموعهها پس از نزدیک به یکسال تعطیلی، استانداردهای لازم را دریافت کردند، همچنین بر جذب گردشگر و افراد علاقهمند به استفاده از پهنههای تفریحی تاکید شد.
بخش دوم مشی حرکتی شرکت مبتنی بر ریلگذاری انجام شده توسط شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و هیئت مدیره شرکت است؛ همانقدر که برای ارائه خدمت خوب و استفاده مناسب از ظرفیتهای موجود، دغدغه وجود دارد، باید با انگیزه بیشتر باید به سمت توسعه ظرفیتهای تفریحی حرکت کنیم.
اصفهان شهر بزرگی است که جامعه و هرم سنی جوان آن، پرانگیزه، پرشور و نشاط و علاقهمند به هیجان و تفریح است؛ از سوی دیگر شهر هویت محوری است و جایگاه و تمدن و هویت تمدنی این شهر میطلبد در کنار توجه به الگوی هیجان و تفریح، به پیامدهای فرهنگی و اقتضائات هویتی این شهر نیز توجه شود.
تلفیق این دو، مأموریتی را برای شرکت توسعه به وجود آورده است که بتوانیم در کنار توسعه ظرفیتهای تفریحی و گردشگری، فراخوان آخرین یافتههای حوزه بازی و سرگرمی، به نقشآفرینی در ایجاد و تلفیق زمینههای بازی و استانداردهای هویتی و تمدنی خودمان نیز توجه کنیم لذا اندیشکدهها، صاحبان اندیشه و افراد صاحب فکر، ایده و تجربه در این زمینه را به مشارکت دعوت کردیم.
ایدهکاپها و جلسات مشورتی و دهها ساعت جلسه مرتبط با این موضوع برگزار شد و نظرات مختلف را دریافت کردیم که ما را به سمت الگویی جامع راهنمایی میکند.
ایمنا: این شرکت با شعار «با هم بهتریم» چه اهدافی را دنبال میکند؟
ساکت: با توجه به اینکه بیشتر سازههای تفریحی، تکنولوژیک و مهندسی در قالب ایجاد ظرفیتهای لازم است و باید آخرین تکنولوژی روز دنیا را دنبال کنیم تا به یک سازه جدید تفریحی برسیم، این دغدغه موجب شد که روی این موضوع تمرکز ویژه داشته باشیم.
تیمی که کار بررسی این موضوعات را انجام میداد، آخرین تولیدات و ظرفیتهای ارائه شده در پهنههای تفریحی دنیا را مورد مطالعه قرار داد و بخشی که با شرایط، اقتضائات تمدنی و هویتی ما انطباق داشت را مورد توجه قرار داد و به یک سبد رویدادهای تفریحی و ظرفیتهای توسعه تفریح رسید.
در این ظرفیتها آنچه که نیاز داریم، «مشارکت» است و با همین دیدگاه نامگذاری شعار شرکت نیز اتفاق افتاد؛ در شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، شعار «با هم بهتریم» را بهعنوان محور عملکرد خود قرار دادهایم، چراکه معتقدیم هر جا با هم باشیم میتوانیم اثربخشتر عمل کنیم که این اتفاق موید آن است که دانش و آگاهی بین افراد جامعه توزیع نمیشود، بلکه مشترک استفاده میشود.
شعار «باهم بهتریم» سه الگو را دنبال میکند، نخست اینکه همکاران شرکت توسعه باید در کنار هم باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم؛ دوم اینکه شهروندان و گردشگرانی که میخواهند از پهنههای تفریحی شهر استفاده کنند، با هم به صورت خانوادگی یا در قالب گروههای دوستانه بیایند و سعی کنیم از حرکت فردی دوری کنیم، چراکه حال خوب با در کنار هم بودن اتفاق میافتد و اینگونه زمینه بهتر بودن و حال خوب فراهم میشود.
سوم اینکه شرکت توسعه به تنهایی نمیتواند کارها را پیش ببرد؛ ما با سایر ارگانها و مجموعههای داخل و بیرون شهرداری و نهادهای حاکمیتی و سرمایهگذاران میتوانیم با هم بهتر باشیم و کارهای بزرگ را انجام دهیم.
در این الگو و مبتنی بر شعار با هم بهتریم و داشتن انگیزه، برای اینکه سبدی از ظرفیتهای تفریحی را گردهم آوریم، نیاز داریم که افراد نیز به جمع ظرفیتهای ما بپیوندند و با همدیگر کارها را پیش ببریم، کمااینکه این موضوع اتفاق افتاده است.
معتقدیم فقط نباید پروژههای بزرگ را اجرایی کرد، بلکه باید در کنار آن سایر پروژهها که سبد جامعی از نیازهای هیجانطلبانه تفریحی و هیجانی جوانان را پوشش میدهد، اجرایی کنیم
نوع نگاه شرکت مبنی بر توجه به ظرفیتهای سرمایهگذاری اتفاقات ویژهای را رقم زد؛ در مجموعه گردشگری صفه در روزهای ابتدای فعالیت شرکت توسعه در دوره جدید، با چالش جذب سرمایهگذار در پهنههای رستوران و کافیشاپ مواجه بودیم، اما امروز به مدد همین نگاه، بهترین برندها و ظرفیتهای غذایی شهر و کشورمان در صفه و سایر مجموعههای شرکت توسعه سرمایهگذاری کردند و این جریان ارتباط همچنان ادامه دارد و ظرفیتهای جدید نیز به این حوزه میپیوندند.
از سوی دیگر در سبدهای تفریحی به یک سری بازیها و موضوعهای کلان تفریحی رسیدیم که آن را از لحاظ ارزش ریالی به چهار دسته ابرپروژهها با استعداد سرمایهگذاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان، پروژههای بزرگ با استعداد سرمایهگذاری بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان، پروژههای متوسط با ظرفیت سرمایهگذاری ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان و پروژههای کوچک مقیاس با قابلیت اجرا یا سرمایهگذاری کمتر از ۵۰ میلیارد تومان دستهبندی کردیم.
معتقدیم فقط نباید پروژههای بزرگ را اجرایی کرد، بلکه باید در کنار آن سایر پروژهها که سبد جامعی از نیازهای هیجانطلبانه تفریحی و هیجانی جوانان را پوشش میدهد، اجرایی کنیم و به موازات آن در چهار جبهه موضوعات را پیش ببریم.
بخشی از ظرفیتهای فنی و مهندسی را خودمان فراخوان و اجرایی میکنیم و بالتبع آن در جبهه شناسایی سرمایهگذار نیز حرکت میکنیم؛ سرمایهگذار نیز در دو فاز داخلی و خارجی در حال پیگیری است.
در حال حاضر ظرفیتهای مذاکره تیم بازرگانی شرکت توسعه در دو بخش در حال جذب ظرفیتهای سرمایهگذاری خارجی و داخلی است و تاکنون اتفاقات خوبی در این راستا رقم خورده است این نگاه عینی شده که شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان میتواند یک نگاه برد برد را برای اینکه سرمایهگذار از پهنههای تفریحی شهر اصفهان استفاده کند، به وجود آورد تا بر اساس آن سرمایهگذار آورده و برداشت مؤثر خود را داشته باشد، ضمن اینکه حق و حقوق و شأن شرکت در سرمایهگذاری لحاظ شود.
این اتفاق موجب شده است تفاهم و پیوستگی عملکردی بین ما و سرمایهگذاران بهوجود آید. ورود برندهای معتبر غذایی و مجموعههای خوش نام در عرصه فعالیتهای تفریحی به حوزههای محیطی شرکت موید این نگاه است.
تلاش میکنیم الگویی برای به جامعیترساندن سبد نیازهای تفریحی باشیم
ایمنا: دیدگاه مدیریت شهری ششم اصفهان نسبت به تفریح چگونه است؟
ساکت: حرکت و حمایت راهگشای شورای شهر اصفهان در صحن علنی، جلسات تلفیق و کمیسیونهای تخصصی گردشگری و اقتصادی را شاهد هستیم؛ با اعتقاد ویژه میگویم در دورهای هستیم که بیشترین نگاه حمایتی نسبت به توسعه حوزه تفریح و گردشگری وجود دارد و باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم.
حتی در بدنه حاکمیتی استان نیز این موضوع و تعامل وجود دارد، در حال حاضر در دورهای هستیم که شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان بهترین سطح ارتباط خود را از لحاظ فنی، عملیاتی و کارکردی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان ملی استاندارد دارد، زیرا تمام مجموعههای ما باید بهطور کامل استاندارد باشد و ما خود را قائل به تبعیت صرف از تمام ابلاغیهها و دستورالعملهای استاندارد میدانیم.
با توجه به این ظرفیتها به سبد تفریحی شهر رسیدیم و همانطور که در بخش قبل اشاره کردم، آن را در چهار دسته از لحاظ ارزش ریالی در ابرپروژهها، پروژههای بزرگ، پروژههای متوسط و پروژههای کوچک مقیاس دستهبندی کردیم.
شرکت توسعه تلاش میکند محرک پروژههای متوسط و کوچک هم باشد تا الگویی برای به جامعیترساندن سبد نیازهای تفریحی باشد.
برای اجرای پروژههای بزرگ و کلان نیز از حمایتهای شهرداری و دستورالعملهای شورای اسلامی شهر اصفهان استفاده و سعی میکنیم جذب سرمایهگذار حتی از سایر شهرهای ایران و سایر کشورها داشته باشیم.
مأموریت مهمی که در کنار موضوع توسعه به شرکت محول شده است، توجه به پیوستهای فرهنگی، هویتی و آموزشی در پهنههای تفریحی است؛ اقدامی که حداقل در کشور کمتر به آن توجه شده است. با همراهی شرکتهای صاحب سبک در این زمینه این مسیر در حال طی شدن است و دغدغه سناریوی بهرهبرداری از بازیهای جدید نیز مورد توجه قرار گرفته است.
در پیگیری پروژهها چند نقطه ویژه را مورد توجه قرار دادهایم که از جمله آنها چرخ و فلک بزرگ اصفهان، شهربازی سرزمین زندگی، خط دوم تلهسیژ ناژوان، سالن بولینگ، پارک ماجراجویی، برج سقوط، ترن هوایی و فاز دوم شهر رویاها مورد توجه است تا بتوانیم سبد تفریح جوانان را تکمیل کنیم.
مدل جدید و سراسر احترام و ارتباط با سرمایهگذاران را در شرکت توسعه پایهگذاری میکنیم
ایمنا: برای اجرای پروژههای پیشنهادی چقدر از دانش روز دنیا استفاده میکنید؟
ساکت: در این زمینه دو فاز پیگیری انجام میدهیم، نخست اینکه به شرکتهای داخلی دانشبنیان و بالتبع بزرگ بودن یا اجرای بزرگ مقیاس، شرکتهای موفق صاحب این تکنولوژی را پیدا کنیم و سناریوی فنی اجرای این پروژهها را بهصورت عملیاتی آماده کنیم.
فاز دوم مطالعات اقتصادی آن است، هیأت مدیره محترم شرکت بر سرمایهگذاری اثربخش و جوابگو از بعد اقتصادی هم تاکید دارد، زیرا پیرو رشدی که در این سرمایهگذاری اتفاق میافتد، میتوانیم سرمایهگذاری جدید داشته باشیم.
میخواهیم مطالعات در سطحی دنبال شود که شکستی در پروژهها به لحاظ بهرهبرداری اتفاق نیفتد، یعنی توجیه مالی قوی داشته باشد، از اینرو مطالعات اقتصادی، طرح توجیه اقتصادی نیز در دستور کار است.
فاز سوم نیز شناسایی سرمایهگذار توانمند به لحاظ مالی و اجرا است، البته جای خرسندی است که ظرفیتهای حمایتی شهرداری و شورای اسلامی شهر را بهعنوان پشتوانه داریم و در تعامل نزدیک با سازمان سرمایهگذاری شهرداری نوعی تعامل در شناسایی سرمایهگذاران ایجاد شده است، بهطوری که ظرفیتهای پیشنهادی را به سمت شرکت توسعه هدایت میکنند و ما نیز با عالیترین سطح و نهایت تکریم با آنها همراهی لازم را انجام میدهیم.
هدف ما این است که مدل جدید و سراسر احترام و ارتباط با سرمایهگذاران را در شرکت توسعه پایهگذاری کنیم تا هر کسی به این سمت میآید، حس کند به ساختار، هویت و برنامههای آنها احترام گذاشته میشود و از سوی دیگر از حق و حقوق شرکت توسعه شهرداری و نظام جامع برای سرمایهگذاری و حمایت از حقوق شهروندان نیز نهایت استفاده را ببریم.
دستهبندیهایی که در پروژهها داریم به جز پروژههای کلان مقیاس، بزرگ، متوسط و کوچک، بیشتر جهتگیری هویتی این پروژهها به سمت حوزههای گردشگری، تفریحی و پروژههایی است که به صورت نیمهکاره رها شده است که از جمله آنها میتوان به پروژه هتل، مجتمع تجاری و ساختمان اداری شهر رویاها اشاره کرد که سالها است نیمهکاره باقی مانده است و در حال حاضر با توجه به استعداد رشدی که در منطقه شهر اصفهان وجود دارد، میتواند جایگاه مترقی برای سرمایهگذاران باشد.
از اینرو مجدد پیشنهاد این پروژهها را به سرمایهگذاران میدهیم، زیرا بیشک میتواند جهش مالی را برای آنها بهدنبال داشته باشد.
ایمنا: برای استفاده از ظرفیت مشارکت سرمایهگذاران چه سناریویی را دنبال میکنیم؟
ساکت: الگویی که شورای اسلامی شهر از شرکت توسعه خواسته و ما بهصورت ویژه آن را مورد توجه قرار دادهایم، این است که سطح تمرکز شرکت را از مجموعهها و پهنههای در اختیار شرکت، به سطح کل شهر اصفهان ببریم، یعنی تمرکز ما صرفاً شهر رویاها، تلهکابین صفه و تلهسیژ ناژوان نباشد.
از اینرو در تعامل با مدیران مناطق پانزدهگانه شهرداری و سازمانهایی که ظرفیت مناسب و مؤثری برای ارائه خدمات از طریق سرمایهگذاری در حوزه تفریح دارند، تلاش کردیم آنها را نیز در کنار خودمان داشته باشیم و اگر به سناریوی موفق سرمایهگذاری یا رقم زدن یک اتفاق ویژه در حوزه تفریح و سرگرمی و گردشگری رسیدیم، به آنها نیز پیشنهاد کنیم تا نقطهگذاری خدمات تفریحی یک پراکندگی استاندارد را نیز در شهر شامل شود و خدمات گردشگری و تفریحی شرکت شهرشمول شود.
درصدد هستیم تمام نقاط شهر را مستعد ایجاد ظرفیتهای نشاط و همراهی علاقهمندان به حوزه تفریح و سرگرمی کنیم.
حتی اگر شرکت توسعه، انتفاعی نداشته باشد، همین که نقش آفرین نقطهگذاری ظرفیتهای جدید تفریحی در نقاط مختلف شهر باشیم نیز برای ما کفایت میکند و این در دستهبندی مسئولیتهای اجتماعی شرکت قرار میگیرد، هرچند معتقدیم ظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی، آموزشی در حوزه تفریح زمینه تعالی عملکردی شرکت را در این زمینهها مستقیم یا غیر مستقیم فراهم میکند.
در صدد هستیم ادبیات سرمایهگذاری در حوزه تفریح و نشاط شهروندان را با رعایت اقتضائات مورد توجه قرار دهیم و همه شهر را مستعد ایجاد ظرفیتهای نشاط و همراهی جوانان و علاقهمندان به حوزه تفریح و سرگرمی کنیم.
ایمنا: برخی شهروندان معتقدند که تفریح در شهر اصفهان گران است و تنها به برکت طرحهایی که شهرداری در مناسبتهای مختلف اجرا کرده، موفق به استفاده از ظرفیتهای تفریحی شهر شدهاند. آیا اجرای این طرحها تداوم دارد؟
ساکت: در شرکت اولویت بر استانداردسازی است و تأکید همواره بر این بوده که مجموعهها در بالاترین سطح، استاندارد شود، البته عملکرد و عملیات استانداردسازی برای مجموعهها یک اقدام فنی گران قیمت است، از اینرو در قیمتگذاریها این موضوع مورد توجه قرار گرفت ولی باز شما میتوانید مقایسه کنید که به نسبت بسیاری از شهرهای همطراز قیمتها بیش از ۳۰ درصد کاهش دارد.
البته کار ارزشمندی که انجام شد، این بود که بالتبع آن مجوزهایی صادر شد که بتوانیم طرحها و تخفیفهای ویژهای برای اقشار آسیب پذیر و گروههای هدف که شاید کمتر مجال حضور در این عرصهها را داشته باشند، رقم بخورد.
یکی از افتخارات شرکت توسعه مجتمعهای سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری، اجرای طرح «مهمان مامان» بود که در قالب آن بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بانوان و دختران اصفهانی طی مدت سه روز از ظرفیتهای سه مجموعه بزرگ تفریحی شهر در زمستان سال گذشته استفاده کردند که یک رکورد رقم خورد.
طرحی که برای زوجهای جوان اجرا کردیم نیز مورد استقبال آنها قرار گرفت؛ در این طرح زوجهای جوان همراه با هشت نفر از اعضای خانواده خود از این امکانات استفاده کردند.
طرح دیگری اجرا شد که بر اساس آن، شرکتکنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۲ از روز هفدهم تا بیستوسوم تیرماه سال جاری به همراه سه نفر از خانواده یا دوستان خود از تخفیف ۵۰ درصدی تلهکابین صفه، تلهسییژ ناژوان و مجموعه شهر رویاها بهرهمند شدند.
تخفیفهای ویژه برای گروههای فرهنگی و مجموعههای مختلفی که در شهر فعالیتهای مؤثری برای خدمترسانی شهر شهروندان انجام میدهند، در نظر گرفتیم.
ضمن رعایت استانداردهای قیمتگذاری، ابعاد حمایتی موضوع نیز مورد توجه قرار گرفت تا رضایتمندی حاصل شود، همچنین بنهای تخفیفی و ظرفیتهای ویژه را در اختیار بیش از سه میلیون نفر قرار دادیم.
ایمنا: چرا ۳ میلیون نفر؟ شهر اصفهان که ۲ میلیون نفر جمعیت دارد؟
ساکت: دایره تعامل و فعالیت شرکت توسعه فقط به شهر اصفهان محدود نشده است و از شهرهای پیرامونی و اطراف نیز آمدند و استعداد تعاملی ما افزایش یافته است.
ظرفیتهای تخفیفی شرکت توسعه در اختیار اکثر اقشار قرار گرفته است که امیدواریم از آنها استفاده کنند، زیرا برای بهتر شدن روحیه آنها برای فعالیتهای روزمره تأثیرگذار است.
گفتوگو از: راضیه کشاورز