سال ۱۴۰۰، سال حفظ و احیای هویت تاریخی، فرهنگی تبریز
سال ۱۴۰۰، سال حفظ و احیای هویت تاریخی، فرهنگی تبریز
طرح پیشنهادی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال حفظ و احیای هویت تاریخی، فرهنگی تبریز توسط اعضا شورای اسلامی شهر در صحن علنی شورا امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر شکور اکبرنژاد عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بنابر پیشنهادهای انجام شده مقرر شد برای سال ۱۴۰۰ نامگذاری صورت بگیرد.
او ادامه داد: جلسه‌ای با حضور بزرگان و اندیشمندان شهر تبریز، شهرداری و اساتید فرهنگی و هنری در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برگزار شد و در خصوص این طرح تصمیم گیری شد.

در این طرح آمده است:

انسان در طول حیات خویش بر این کره‌ی خاکی، با تلاش فکری و اقدام عملی، به درجاتی از رشد و بالندگی فرهنگی دست یافته و انبوهی از آثار مادی و معنوی به جامعه بشری عرضه داشته است و موجب حیرت و شگفتی گشته است. این آثار علاوه بر هموار کردن مسیر تمدن مردم زمان خود، چراغ راه آیندگان نیز شده‌اند. تبریز شهر شمس، مشحون از شکوه در تاریخ پرافتخار ایران است. از آثار عصر آهن تا دانشگاه بین‌المللی ربع‌رشیدی و مجموعه صاحب‌آباد و شنب‌غازان تا آثار زیبای معماری مربوط به دویست سال اخیر، نشان از تمدن و هویت اصیل تبریز در هزار توی تاریخ این مرز و بوم دارد. پیشینیان ما اعم از زنان و مردان، نیک‌اندیشان و نیکوکاران، دانشمندان و هنرمندان، فرهیختگان، صنعتگران، نامدار و گمنام برای خلق و حفظ چنین آثاری کوشیده‌اند. و تبریز بر تارک عرفان، علم، مذهب، فرهنگ، هنر، شعر، ادب و صلح می‌درخشد که با دارا بودن این گنجینه‌های بی‌نظیر، نیاز به  تبریزشناسی جامع و کامل، بیش از پیش احساس می‌شود.
اینک در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی، نسل حاضر وظیفه‌ای مهم در حفظ و احیای هویت تاریخ پرتلألو تبریز بر عهده دارد. نمایندگان مردم سرفراز تبریز در پارلمان شهری، با نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام “سال حفظ و احیای هویت تاریخی، فرهنگی تبریز” ادای وظیفه‌ای به تاریخ درخشان تبریز می‌کنند؛ تا این میراث گران‌بهاء با رویکردها و سیاستگذاری‌های صحیح به نسل‌های بعدی تحویل داده شود. در این راستا اعضای شورای شهر و مدیران شهری تلاش مجدانه‌ای خواهند کرد تا با تصویب قوانین و اختصاص بودجه‌، در حفظ و احیای هویت تاریخی، فرهنگی تبریز، گام‌های اساسی بردارند و زمینه توسعه پایدار و رونق اقتصاد گردشگری را فراهم آورند.

منبع : شهریارنیوز