ساعت کار شهرداری ها شبانه روزی است
ساعت کار شهرداری ها شبانه روزی است
مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه شهرداری ساعت کار خاصی ندارد، گفت: ساعت کاری شهرداری ها از ۵ صبح امروز تا ۵ صبح روز بعد است.

به گزارش آرمانشهر

“علی شهسواری” امروز ۱۷ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه شهردار رفسنجان اظهار کرد: شهرداری با همه ادارات دولتی متفاوت است و باید درآمد پایدار کسب کند و با برنامه ریزی که انجام می دهد از این درآمدها استفاده کند. شهرداری یک موسسه عمومی غیردولتی است و باید برنامه‌ریزی کرده و درآمدزایی کند.

وی افزود: دستگاه های نظارتی مختلفی بر عملکرد شهرداری نظارت می کنند، اجرای قانون را ملاک عمل خود قرار دهید، اگر مشکل ایجاد شود اولین کسی که باید پاسخگو باشد شهردار است.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه حفظ بیت المال از وظایف اصلی شهردار است حتی در بسیاری از مسائل نظرات کارشناسان رسمی دادگستری را بگیرید اما اگر مصالح شهرداری برخلاف آن بود نظر خود را ملاک قرار دهید، تصریح کرد: نباید به روزمرگی بیافتید شهرداری ساعت کاری مشخصی ندارد و ساعت کاری شما از ۵ صبح امروز و تا ۵ صبح فردا ادامه دارد و در طول روز ۴۰۰ عنوان کاری بر عهده شماست که باید انجام دهید.

وی تاکید کرد: آقای شهردار جلب اعتماد مردم را در دستور کار داشته باشید، حضور در میان مردم و در محلات مختلف مهم است و نشستن در اتاق درب بسته اعتماد مردم را جلب نخواهد کرد. توزیع عادلانه امکانات شهر در محلات مختلف لازم است و نظارت هزینه کرد اعتبارات را باید دنبال کنید.

شهسواری اضافه کرد: کار شهرداری صرف مسائل عمرانی نیست و مجموعه شهرداری به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشد و نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات در محله‌ها و منطقه‌ها اهتمام بورزید و نظارت هزینه‌کرد اعتبارات به شکل صحیح اجرا شود.

شهردار سابق رفسنجان نیز در این مراسم گفت: در شرایط خاصی مسئولیت شهرداری را پذیرفتم و تغییراتی که در سال پایانی ایجاد شده بود و کارهایی که از شورای پنجم مانده بود و باید انجام می شد و از طرفی انتخابات و اعضای جدید شورا همه این موضوعات کار را سخت تر می کرد اما تصمیم به کار گرفتیم و تمام تلاش مان را برای خدمت به شهروندان به کار بردیم.

“محمد مختاری” با بیان اینکه اقدامات مدیریت شهری بسیار خدمات گسترده ای است، تصریح کرد: با اتفاقاتی که در دوره پنجم افتاد اقبال عمومی نسبت به شهرداری ایجاد شد و در این دوره اتفاقی که حاصل شد اقبال شهرداری بود که برای مردم به عنوان نهادی خدمتگذار شناخته شد.

وی اضافه کرد: سعی کردیم در این دوره به تمام نقاط شهر رسیدگی کنیم و باعث خوشحالی برای ماست و اعضای شورای دوره پنجم صدها ساعت برای بودجه شهر وقت گذاشتند و در راین زمینه با همدلی و تلاش همکاران شهرداری اتفاقات خوبی در شهرداری افتاد.