ساخت عمارت بادگیر باغ دولت‌آباد یزد با بادکنک در منطقه ۵
ساخت عمارت بادگیر باغ دولت‌آباد یزد با بادکنک در منطقه ۵

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، از امروز صبح و با حمایت شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۵ و مجتمع تجاری و سینمایی مگامال در شهرک اکباتان و به همت هنرجویان مدرسه بادکنک آرایی ایران بزرگترین سازه بادکنکی ایران در حال ساخت است . […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، از امروز صبح و با حمایت شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۵ و مجتمع تجاری و سینمایی مگامال در شهرک اکباتان و به همت هنرجویان مدرسه بادکنک آرایی ایران بزرگترین سازه بادکنکی ایران در حال ساخت است .

روح الله حیدرزاده« شهردار ناحیه ۶ منطقه ۵ » با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه عمارت بادگیر باغ دولت‌آباد یزد، در فهرست آثار ملی ایران و یونسکو است و یکی از بزرگترین آثار خشتی جهان محسوب می‌شود، مدتی قبل با هماهنگی بعمل آمده با تعدادی از هنرمندان مدرسه بادکنک آرایی ایران تصمیم گرفته شد تا این اثر فاخر به سبک جدید و نوآورانه‌ای در مجتمع تجاری و سینمایی مگامال اکباتان برای خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده و در معرض دید عموم قرار بگیرد .

حیدرزاده ادامه داد: این فعالیت علاوه بر معرفی این اثر ارزشمند جهانی و ملی به مخاطبین، این پیام را منتقل می کند که ما باید همگی حافظ میراث فرهنگی کشور خود باشیم و از همه ظرفیت‌ها برای معرفی آن بهره برداری کنیم . او افزود: در این کار هنری بیش از ۵۰ هزار بادکنک رنگی متناسب با اصل معماری، راهروها و از همه زیباتر خود بادگیر که بزرگترین بادگیر خشتی جهان نیز محسوب می‌شود، شبیه‌سازی خواهد شد.

شهردار ناحیه ۶ منطقه ۵ همچنین با اشاره به حضور بیش از ۵۰ هنرمند بادکنک آرا از سراسر ایران در این رویداد افزود: این اثر زیبای بادکنکی تا چهارشنبه به اتمام می‌رسد و تا دهم اسفند در قالب یک جشن بزرگ و با حضور هنرمندان و رسانه ها ادامه پیدا خواهد کرد.

حیدرزاده در پایان از همه شهروندان، علاقه‌مندان به هنر بادکنک آرایی، خانواده‌ها و فرزندان ایشان و اصحاب رسانه دعوت کرد تا علاوه بر بازدید از روند ساخت این سازه جذاب، در روز جشن پایانی در مجموعه مگامال شهرک اکباتان، هنرمندان و خانواده مدیریت شهری را همراهی کنند تا ضمن تشویق این فعالیت و ادامه خلق آثار جدید به پیشواز آیین‌های بزرگ نوروز برویم.

انتهای پیام/