زنجانی‌ها از کاشت نهال در منازل استقبال کنند
زنجانی‌ها از کاشت نهال در منازل استقبال کنند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید ناصحی‌مقدم امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در هفتادویکمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اصلاح مسیر آرامستان تا میدان سپاه طی سال آینده اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اصلاح این مسیر در کمیته‌های تخصصی مطرح شده است؛ در این مسیر احداث پل و اصلاح […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید ناصحی‌مقدم امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در هفتادویکمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اصلاح مسیر آرامستان تا میدان سپاه طی سال آینده اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اصلاح این مسیر در کمیته‌های تخصصی مطرح شده است؛ در این مسیر احداث پل و اصلاح هندسی مسیر انجام خواهد شد اما در حال حاضر طرح و پیمانکار پروژه مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه ترافیک یکی از اولویت‌های شورای ششم در سال آینده است، افزود: یکی از محورهایی که نیاز به اصلاح هندسی دارد محور آرامستان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی رؤسای شهر و شمال غرب تصریح کرد: با هم‌افزایی و جمع‌بندی نهایی مباحث، بعضی مسائل را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این مجمع تلاش داریم تا با استفاده از تجارب هم از تکرار بعضی از اقدامات جلوگیری کنیم، گفت: تصمیم‌هایی در بحث گردشگری گرفته شد و در ایام نوروز تبلیغات مشترک در بروشورهای مربوط به ظرفیت‌های گردشگری چهار استان معرفی خواهد شد.

ناصحی‌مقدم با اشاره به تشکیل کنسرسیوم توسعه گردشگری افزود: از ظرفیت مراکز استان‌ها برای رفاه شهروندان بهره خواهیم برد، همچنین در مجمع مشورتی رؤسای شهر شمال غرب کمک ۲۵ میلیارد تومانی برای زلزله‌زدگان خوی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: جلسه امروز شورای ششم زنجان با موضوع آبیاری مکانیزه و تاکید بر استقبال شهروندان از طرح شهرداری برای کاشت نهال در منازل برگزار شد.

هوشمندسازی شهر دغدغه شهروندان زنجان است

حسین حمزه‌ لو پاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه آئین‌نامه گسترش و توسعه کاربری فناوری و هوشمندسازی شهر از دغدغه‌های شهروندان است، گفت: برای تهیه کیف پول الکتریکی توافق لازم با بانک مرتبط انجام شده است که این اقدام برای پرداخت‌ها در اتوبوس و تاکسی مؤثر خواهد بود.

وی از اعمال تخفیف صددرصدی در عوارض بیمارستان ولی‌عصر (عج) و مؤسسه خیریه‌ام.اس خبر داد و گفت: با مشارکت مدیریت شهری تقسیط جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ برای این دو مجموعه به صورت ۵۰ درصدی اعمال خواهد شد.

منصور مرادلو، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر لزوم اجرای آبیاری مکانیزه اظهار کرد: برنامه‌ریزی، طراحی و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است و از شهرداری درخواست تسریع روند اجرای کار را داریم؛ به این منظور سه میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و قرار است ۸۲ هکتار آبیاری مکانیزه انجام شود.

وی با بیان اینکه حذف چمن از رفیوژها اقدام دیگر مدیریت شهری است و این اقدام از هدررفت آب تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد، گفت: کاهش هزینه در پرداخت دستمزد و اضافه کار در صورت عملیاتی کردن آبیاری مکانیزه موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد. با این اقدام بیش از ۲۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهیم داشت و یکصد نفر کاهش نیرو صورت می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان از انعقاد قرار داد ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در ۹ ماه برای آبیاری مکانیزه خبر داد و گفت: با این کار فضای سبز بزرگ شهری قابل استفاده برای شهروندان خواهد شد.