زلزله در پایتخت فاجعه قرن است
زلزله در پایتخت فاجعه قرن است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ یک‌شنبه بیست‌وسوم بهمن_ در یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضم: قدردانی از شهروندان تهرانی به خاطر حضور بی نظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: امیدواریم حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی شایستگی داشته باشیم. وی با بیان اینکه کشورهای بسیاری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ یک‌شنبه بیست‌وسوم بهمن_ در یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضم: قدردانی از شهروندان تهرانی به خاطر حضور بی نظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: امیدواریم حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی شایستگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشورهای بسیاری در سال زلزله را تجربه می‌کنند اما حوادث این چنینی را مشاهده نمی‌کنند، افزود: دلیل تخریب نشدن ساختمان‌ها به‌رغم زلزله این است که سازه‌ها مطابق با استانداردها ساخته شده و مقاوم‌سازی نیز انجام شده است، بنابراین به طراحان، مهندسان ناظر و مجریان باید هشدار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مشابه زلزله‌ای که در سوریه و ترکیه اتفاق افتاد، در تهران رخ بدهد، فاجعه قرن خواهد بود، لذا شورای اسلامی و شهرداری پایتخت که در این مهم تأثیر گذار هستند و باید تلاش کنند، همچنین وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی هم در ساخت‌وساز مسئولیت دارد.

وی افزود: تغییرات لازم باید در ساختمان‌سازی و ساخت‌وسازها لحاظ شود تا ساختمان‌ها در برابر مخاطرات مقاوم باشد.