رویکرد شهرداری در سال آینده ارتقای کیفی و اجرای فنی تر پروژه‌ها است
رویکرد شهرداری در سال آینده ارتقای کیفی و اجرای فنی تر پروژه‌ها است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز گفت: رویکرد سال آتی شهرداری تبریز ارتقای کیفی و اجرای فنی‌تر پروژه های شهری است که این امر با تکیه بر توان داخل مجموعه امکان پذیر است. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز مهندس، اظهار کرد: خواجه نصیر الدین طوسی از اندیشمندان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز گفت: رویکرد سال آتی شهرداری تبریز ارتقای کیفی و اجرای فنی‌تر پروژه های شهری است که این امر با تکیه بر توان داخل مجموعه امکان پذیر است.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز مهندس، اظهار کرد: خواجه نصیر الدین طوسی از اندیشمندان عصر خود بوده و به معنای واقعی او عالم دهری بود که در کنار توجه به نجوم و علوم دیگر در آثار خود تاکید زیادی بر رویکرد منطق محور داشت.

وی با بیان اینکه عالم مهندسی حوزه وسیعی دارد و تنها مربوط به عمران و شهرسازی نیست، افزود: اخلاق حرفه‌ای مهندسی یکی از موضوعاتی است که با پرداختن به این مقوله می توان بهره‌وری سیستم‌ها و عملیات عمرانی را افزایش داد.

هوشیار با اشاره به اینکه برای مثال با رعایت اصول اخلاق مهندسی می‌توان عمر مفید سازه ها را یک سال افزایش داد، تصریح کرد: در زلزله و مواقع بحرانی اشتباهات ساخت و ساز مهندسان نمایان می‌شود و با ارج نهادن به اخلاق حرفه‌ای می‌توان صرفه جویی مطلوبی در مدیریت پروژه‌ها انجام داد چرا که رعایت این موارد باعث حفظ جان شهروندان در حوادث می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیران آموزشی به تعریف و برگزاری دوره‌های اخلاق حرفه‌ای برای مهندسان اقدام کنند، ابراز کرد: اهمیت ویژه به آموزش یکی از ارکان مهم توسعه پایدار شهری است.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری در دوره فعلی اهمیتی ویژه برای حوزه خلاقیت دارد قائل است، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز حامی و پشتیبان طرح های خلاقانه است. به طور مثال موفقیت طرح ابتکاری محلول پاشی مرهون پشتیبانی و حمایت جمعی است.

هوشیار با بیان اینکه زلزله های اخیر نشان داد جامعه  مهندسی  جایگاه ویژه ای در احداث شهر امن دارد، افزود: رویکرد سال آتی شهرداری تبریز ارتقای کیفی و اجرای فنی‌تر پروژه های شهری است که این امر با متکی به توان داخل مجموعه امکان پذیر است.

وی همچنین ابراز کرد: با مشارکت جامعه مهندسان می‌تون گام های موثری در جهت موضوع شهر امن برداشت.