رونمایی از تابلو خیابان و سردیس جمشید مشایخی
رونمایی از تابلو خیابان و سردیس جمشید مشایخی

پس از تصویب تغییر نام خیابان جیم و نامگذاری آن به نام مرحوم جمشید مشایخی در شورای شهر تهران، بعد ازظهر امروز -جمعه ۱۳اردیبهشت ماه- تابلوی این خیابان به نام استاد جمشید مشایخی نصب شد. سردیس این هنرمند نیز ساخته و پس از نصب تابلوی خیابان از آن رونمایی خواهد شد. 🔹از امروز خیابان جیم […]

پس از تصویب تغییر نام خیابان جیم و نامگذاری آن به نام مرحوم جمشید مشایخی در شورای شهر تهران، بعد ازظهر امروز -جمعه ۱۳اردیبهشت ماه- تابلوی این خیابان به نام استاد جمشید مشایخی نصب شد. سردیس این هنرمند نیز ساخته و پس از نصب تابلوی خیابان از آن رونمایی خواهد شد.

🔹از امروز خیابان جیم در منطقه زعفرانیه با نام جدید جمشید مشایخی شناخته می شود.

🔹با توجه به اینکه نامگذاری خیابانی به نام جمشید مشایخی پیش از تصویب نامگذاری خیابان به نام هنرمندانی چون استادمحمدرضا شجریان، فروغ فرخزاد، محمدعلی کشاورز و … تصویب شده بود، امروز تابلوی این خبابان نصب شد و امیدوارم به زودی تابلوی ۳۸ معبر و مکانی که به نام مشاهیر کشور نامگذاری شده نیز در محل های خود نصب شوند.

🔹 سردیس زنده‌یاد جمشید مشایخی در نزدیکی خانه‌اش رونمایی شد، سردیسی که رضا حسن‌زاده- مجسمه ساز و عضو انجمن مجسمه‌سازان- آن را ساخته است. طبق اعلام برگزارکنندگان برنامه، انتخاب تصویر این سردیس نیز بر اساس انتخاب و نظر خانواده این هنرمند فقید بوده است سال گذشته نیز با حضور محسن هاشمی رئیس شورای‌شهر، از تابلو خیابان و سردیس همایون شهنواز، سازنده «دلیران تنگستان» رونمایی شده بود.