روزانه ۴۰۰ تن زباله از شهر زنجان جمع‌آوری می‌شود
روزانه ۴۰۰ تن زباله از شهر زنجان جمع‌آوری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه سازمان پسماند روزانه ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند، گفت: از مجموع زباله‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر ۳۰ تن زباله خشک توسط پیمانکار بازیافت می‌شود.       به گزارش پایگاه خبری آرمان شهر احمد نصیری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان […]

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه سازمان پسماند روزانه ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند، گفت: از مجموع زباله‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر ۳۰ تن زباله خشک توسط پیمانکار بازیافت می‌شود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان شهر احمد نصیری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به منظور بررسی عملکرد سازمان‎های مختلف و نظارت بر فعالیت آنها بازدیدی از سازمان پسماند شهرداری انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه یکی از بازدیدهای انجام شده مربوط به سازمان پسماند شهرداری زنجان بود، تصریح کرد: طبق بررسی که انجام شد، متوجه شدیم سازمان پسماند روزانه ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع زباله‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر ۳۰ تن زباله خشک توسط پیمانکار بازیافت می‌شود، افزود: البته این موضوع نیازمند همکاری شدید مردم و شهروندان است.

نصیری با بیان اینکه همکاری بیشتر مردم موجب کاهش زباله، بازگشت سرمایه ملی به چرخه و همچنین اشتغالزایی بیشتر می‌شود، اضافه کرد: همین امر موجب کمک به مسائل زیست محیطی نیز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات سازمان پسماند، زنده‌گیری سگ‌های ولگرد است، گفت: این اقدام با اسلحه بیهوشی انجام می‌شود که به زیبایی سطح شهر و بهداشت آن کمک می‌کند.

وی همچنین از تبدیل سرشاخه‌های درختان که قبلا به سایت زباله انتقال داده می‌شد به چیپس چوب خبر داد و افزود: این امر علاوه بر امکان ایجاد استفاده دوباره از این سرشاخه‌ها موجب کاهش ایجاد امکان آتش‌سوزی می‌شود.

نصیری با بیان اینکه این طرح با استفاده بهینه از ضایعات و شاخه‌های هرس شده درختان منطقه و توسط دستگاه چیپری انجام می‌شود، گفت: با تبدیل‌ سرشاخه‌ها به چیپس چوب، ضمن کاهش هزینه‌های انتقال و جمع‌آوری، به حفظ محیط ‌زیست نیز کمک می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان یکی دیگر از اقدامات سازمان پسماند شهرداری را ایجاد پارکینگ برای ماشین‌آلات سنگین عنوان کرد و افزود: وجود این خودروها، چهره شهر را زشت کرده بود از همین رو سازمان پسماند در گلشهر پارکینگی ایجاد کرده و این امکان را فراهم ساخته است که خودروهای سنگین آنجا پارک شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات سازمان پسماند شهرداری متعدد و مختلف است، گفت: با این حال شهروندان اطلاع چندانی از اقدامات سازمان ندارند در حالی که سازمان پسماند یکی از سازمان‌های پرکار شهرداری است که اقدامات مذکور تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته بود.