رفسنجان در تکاپوی نخستن رویداد شهری دانش‌آموزی«رؤیای من شهرمن»
رفسنجان در تکاپوی نخستن رویداد شهری دانش‌آموزی«رؤیای من شهرمن»

نخستین رویداد دانش‌آموزی «رؤیای من شهر من»با موضوع «اگر من عضو شورای شهر بودم» در رفسنجان برگزار می‌شود.       پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از رفسنجان، مدتی است این شهرستان تحولاتی بیش از پیش  در حوزه فرهنگی اجتماعی از سوی شهرداری به خود دیده است، مواردی که دور از انتظار بود اما رفسنجان […]

نخستین رویداد دانش‌آموزی «رؤیای من شهر من»با موضوع «اگر من عضو شورای شهر بودم» در رفسنجان برگزار می‌شود.

 

 

 

پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از رفسنجان، مدتی است این شهرستان تحولاتی بیش از پیش  در حوزه فرهنگی اجتماعی از سوی شهرداری به خود دیده است، مواردی که دور از انتظار بود اما رفسنجان آن را به خود دید و مردمش در حال بهره‌مندی از آن هستند و البته هر روز شاهد گسترش آن در هر کوی و برزن هستیم.

فعالیت‌های عمرانی شهرداری جذاب است اما آن‌چه جذابیت آن را دوچندان کرده وجود فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است که همه شهر را به نوعی درگیر خود کرده از جشنواره« از چشم دختران ببینیم» تا راه‌اندازی میدان گفت‌وگو و ایجاد فرهنگسراهای متعدد که امروز مکانی برای دورهمی‌های ارزشمند شده است.

این روزها هم جشنواره کودک و آینده را در بوستان جوان در حال برگزاری داریم که از جذابیت‌های آن به ویژه برای کودکان مدارس هر چه بگوییم جای سخن بیشتر هست، مهرداد حدادی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص جشنواره کودک و آینده به خبرنگار فارس گفت: اهمیت کودک بر کسی پوشیده نیست باید به کودکان احترام بگذاریم و بگذاریم بچه‌ها در یک هفته متعلق به خودشان بفهمند که برای همه قابل احترام و مهم هستند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت هفته ملی کودک تا دوشنبه هفته آینده تمدید شده است، ادامه داد: فعالیت شهرداری در حوزه کودک در این جشنواره قابل تقدیر است و امیدواریم تداوم داشته باشد.

 اما در کنار این برنامه‌ها نخستین رویداد شهری ویژه دانش‌آموزان با موضوع« رؤیای من شهر من» هم از روزهای ابتدای خود دانش‌آموزان مدارس شهر رفسنجان را درگیر خود کرده و شور و هیجان خاصی ایجاد شده است.

نخستین تقویم فرهنگی شهرداری رفسنجان تدوین شد

محسن حاج‌غلامرضایی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان همگام‌بودن فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری را با کارهای عمرانی عنوان کرد و در جمع خبرنگاران از تدوین اولین تقویم فرهنگی سال ۹۸ خبر داد که برنامه‌های فرهنگی شهرداری را طبق آن پیش‌ می‌برند.

وی بیان کرد: نخستین رویداد شهری دانش‌آموزی با هدف افزایش مشارکت مردمی در مدیریت شهری و بالابردن فکر و ذهن نوجوانان که آینده‌سازان کشورمان هستند به سمت خلاقیت و ایده‌پردازی برگزار می‌شود.

اما در این رویداد قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

بهناز شریفی دبیر این جشنواره اظهار کرد: آثار به صورت دست‌نوشته از مدارس سراسر شهر رفسنجان با موضوع «اگر من عضو شورای شهر بودم» پذیرفته می‌شود  ملاک پذیرش آثار از مدارس سطح شهر است اگر هم دانش‌آموزی محل زندگی‌اش در روستا اما محل تحصیلش در شهر باشد می‌تواند شرکت کند.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا هشتم آبان است و مراسم اختتامیه جشنواره و اهدای جوایز ۱۳ آبان همزمان با روز دانش‌آموز برگزار می‌شود.

دبیر نخستین رویداد شهری دانش‌آموزی در رفسنجان خاطرنشان کرد: مسابقه با موضوع ذکرشده در دو بخش رقابتی و ویژه برگزار خواهد شد که بخش رقابتی برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم است و بخش ویژه برای پایه اول تا ششم ابتدایی برگزار می‌شود.

وی از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای برگزاری این مسابقه یاد کرد و افزود: دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای رسانه برپا شده است.

شریفی از استقبال در نخستین روزهای فراخوان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: ایده‌های بکر و خلاق در حوزه مدیریت شهری حول محور فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر به دبیرخانه ارسال شود.

وی بیان داشت: این رویداد نقش و مشارکت دانش‌آموزان در مدیریت شهری که نباید از آن غافل بود را پررنگ می‌کند و اینگونه رویدادها می‌تواند برای سایر شهرها الگو شود.

اما این رویدادها و برنامه‌های فرهنگی شهرداری قطعا به همین جا بسنده نخواهد شد و در ادامه باید منتظر ابتکارات و خلاقیت‌های جذابتری از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و تحول در شهر باشیم.

گزارش از زهرا بمی‌نژاد