برگزاری نخستین جلسه شهر دوستدار کودک در رشت
برگزاری نخستین جلسه شهر دوستدار کودک در رشت
نخستین جلسه شهر دوستدار کودک در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش آرمانشهر به نقل از واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای این کلانشهردر جلسه کمیسیون فرهنگی که با دستور بررسی شهر دوستدار کودک برگزار شد، پس از شنیدن گزارش های عملکرد و توضیحات مسئولان این امر اظهار کرد: جلسات متعددی باید در این ارتباط در شورا برگزار شود و نهاد های مرتبط نیز باید درهر جلسه حاضر شوند.‌

فرهام زاهد گفت: گردش کار مربوط به این امر باید در کمیسیون های فرهنگی اعمال شود. وی بر لزوم پیگیری منسجم برنامه های شهر دوستدار کودک تاکید وخاطر نشان کرد: نتایج هر پیگیری و هر گونه نامه نگاری در این خصوص باید به شکل بخش به بخش به کمیسیون فرهنگی شورا گزارش شود.

لزوم تدوین سیاست های تامین امنیت کودکان

نائب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت نیز بر برانگیخته کردن کودکان برای مشارکت در امورات شهری، ایجاد سیاست های مخصوص کودک و تامین امنیت کودکان در پارک ها تاکید کرد.

بهراد ذاکری گفت: معاونت شهرسازی باید سیاست های تشویقی را به ویژه در نواحی کم برخوردار اعمال کند.

وی همچنین بر لزوم ایجاد کتابخانه کودک در مناطق کم برخوردار و ایجاد انگیزه در حوزه هایی همچون سیما منظر، ترافیک و فضای سبز با ایجاد کارگروه های مختلف تاکید کرد.

در این جلسه همچنین عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز ضمن قدردانی از مسئولان در امر شهر دوستدار کودک اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این زمینه موجب شگفتی سایر استان ها شده است. 

محمد حسن عاقل منش گفت: گیلان تنها استانی است که دارای کتابخانه کودک است.

وی افزود: هدف از ایجاد شهر دوستدار کودک ارتقای سطح آگاهی کودکان و ایجاد فضایی امن برای شکوفایی استعدادهای آنان است.

آماده سازی اطلس های شهر دوستدار کودک

رضا ویسی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه از آماده سازی اطلس های مورد نیاز در زمینه شهر دوستدار کودک خبر داد.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد پیرامون شهر دوستدار کودک از طراحی و ساخت پارک ایمنی به مساحت بیش از ۴۰۰ متر خبر داد و گفت: در این پارک رعایت نکات ایمنی در هنگام‌مقابله با آتش سوزی و بلایای طبیعی به کودکان آموزش داده می شود.

بابک رمضانی از این ایستگاه آتش نشانی به عنوان سیزدهمین ایستگاه آتش نشانی رشت یاد کرد و افزود: این طرح با برآورد مالی یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومانی در انتظار سرمایه گذار به سر می برد.

رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز از طراحی خانه مادر و کودک خبر داد و اظهار کرد: تماشاخانه نارون نیز در همین راستا ایجاد شده است و قابلیت استفاده دارد.

مریم گل احضار از طرح های خلاقانه بازیافتی توسط کودکان در پارک آب و آسیاب نیز خبر داد.