دوران شهرگردانی با عوارض تمام شده است
دوران شهرگردانی با عوارض تمام شده است

 سارا دشتگرد در همایش بازاریابی شهری در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری که پیش از ظهر امروز در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه گذاری و مشارکت مردمی در کنار ماهیت اقتصادی از مهمترین ارکان پدافند غیرعامل است. وی ادامه داد: باید بپذیریم دوران شهرگردانی با عوارض و جریمه ماده ۱۰۰ به […]

 سارا دشتگرد در همایش بازاریابی شهری در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری که پیش از ظهر امروز در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه گذاری و مشارکت مردمی در کنار ماهیت اقتصادی از مهمترین ارکان پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم دوران شهرگردانی با عوارض و جریمه ماده ۱۰۰ به پایان رسیده و باید به فکر جذب مشارکت‌های مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه باشیم.

وی توضیح داد: مدیران شهری باید خود را مکلف بدانند تا از راه‌های مختلف اعتماد سرمایه گذران را برای مشارکت در پروژه‌های شهری جذب کنند و انگیزه آنها برای افزایش سرمایه گذاری را افزایش دهند. وی ابراز کرد: باید شعار پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذران را کنار بگذاریم و به طور عملی اعتماد آنها را برای مشارکت جلب کنیم.

این مسئول تصریح کرد: باید کاری کنیم سرمایه گذران به این باور برسند که برای مشارکت لازم نیست ماه‌ها درگیر بروکراسی اداری و سنگ اندازی مسئولان باشند و در راه روی ادارات سرگردان بمانند.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاران به عنوان کارآفرینانی که جریان مالی مثبت در شهر ایجاد می‌کنند، نقش به سزایی در توسعه و آبادانی شهر دارند به همین دلیل باید هوای آنها را بیشتر داشته باشیم.

دشت گرد افزود: کرج در حال حاضر در بحث گردشگری در مقایسه با شهرهای کوچک اطرافش هم عقب مانده و برای جبران این عقب ماندگی باید به دنبال جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه های موثر در این حوزه باشیم. رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بدون شک مردم بهترین گزینه برای تصدی گری و اداره شهر هستند و با جریان اقتصادی ای که ایجاد می کنند میتوانند بسیاری از موانع پیش روی توسعه شهرها را از میان بردارند.

وی ادامه داد: مقاومت برای واگذاری اقتصاد به مردم بی معناست و باید تصدی دولت در این زمینه به حداقل برسد تا شاهد تحولاتی در وضعیت اقتصادی شهرها باشیم.