توضیح عضو شورا درباره قبور لاکچری در اراک
توضیح عضو شورا درباره قبور لاکچری در اراک

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آرامستان مکلف است مبلغ متعادل و کارشناسی شده‌ای را در ازای ارائه خدمات به شهروندان دریافت کند اما در سال‌های اخیر قبرهایی به قیمت بالا به مردم فروخته شده است. وی تصریح کرد: سازمان آرامستان‌ها اعلام کرده است که […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آرامستان مکلف است مبلغ متعادل و کارشناسی شده‌ای را در ازای ارائه خدمات به شهروندان دریافت کند اما در سال‌های اخیر قبرهایی به قیمت بالا به مردم فروخته شده است.

وی تصریح کرد: سازمان آرامستان‌ها اعلام کرده است که به هیچ وجه اقدام به خرید و فروش قبر نمی‌کند و تنها بهای خدمات ارائه شده به شهروندان را دریافت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در فاز نخست آرامستان اراک بعضی از قبور ویژه یا سه طبقه تا ۲۸ میلیون تومان به مردم واگذار شده که بهای سنگینی برای بازماندگانی است که به واسطه از دست دادن عزیزان خود غم سنگینی را بر دوش می‌کشند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: هیچ ویژگی خاصی در قبور مختلف آرامستان وجود ندارد اما از آنجا که مردم تمایل به خرید قبور در قطعات آرامستان قدیمی دارند، این قبور تحت عنوان قبور ویژه به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که این موضوع مورد انتقاد شورای اسلامی شهر اراک بوده است، سازمان آرامستان شهرداری مکلف شد حداکثر ۱۵ میلیون تومان برای بهای خدمات قبر یک طبقه دریافت کند و در صورت افزایش ظرفیت قبر تا سه طبقه، تنها حدود سه میلیون به این هزینه اضافه شود.

چگینی ادامه داد: با توجه به بهای خدمات در آرامستان شهرهای اطراف این تصمیم‌گیری انجام شد و به این واسطه اختلاف قیمت بهای خدمات در فاز نخست و دوم آرامستان برداشته شده است که امیدواریم با تغییراتی که ایجاد می‌شود در سال جدید تفاوت بین قطعات ویژه و عمومی برداشته شود و از مسقف و محصور کردن قطعات تحت عنوان آرامگاه‌های خانوادگی جلوگیری به عمل آید.