توجه به راه‌های چهارمحال‌وبختیاری برای حفظ جان و مال مردم
توجه به راه‌های چهارمحال‌وبختیاری برای حفظ جان و مال مردم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _پنجشنبه چهارم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان بروجن اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیمات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گیرد، با استناد به قوانین باید به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _پنجشنبه چهارم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان بروجن اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیمات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گیرد، با استناد به قوانین باید به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در جلسات مربوطه دعوت به‌عمل آورند.

وی با تاکید بر کمبود امکانات ورزشی در مدارس شهرستان بروجن افزود: عملکرد مدیران جهت همکاری بیشتر با هیئت‌های ورزشی باید بررسی شود، احداث سالن ورزشی در روستاهای مجاور تالاب چغاخور، مجموعه تفریحی وزارت نفت و تالاب گندمان با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه از مطالبات مردم این منطقه است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی و بروجن واقع در شهرستان بروجن، چند اثر تاریخی ثبت شده است، اما تنها ثبت کفایت نمی‌کند، زیرا این آثار ارزشمند در مرحله نابودی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در سراسر دنیا یک منطقه را انتخاب و پرورش می‌دهند تا ماندگار شود، در زمینه آثار تاریخی نیز باید این‌گونه عمل کرد، زیرا میراث فرهنگی با مشقت حفظ شده و به نسل حاضر ارث رسیده است؛ در شهرستان بروجن در شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی و بروجن چند اثر تاریخی ثبت شده است اما تنها ثبت شدن کفایت نمی‌کند، زیرا در مرحله نابودی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

صفیان گفت: تملک قلعه ضرغام‌السلطنه طبق توافق شهرداری با راه‌وشهرسازی قرار بود انجام شود، اما اداره کل راه و شهرسازی به تعهد خود عمل نکرد و در عمل این قلعه تبدیل به یک مخروبه و جایگاه معتادان شده است که نیازمند توجه خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت شوراهای بخش و شهرستان، افزود: شوراها ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌توانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند، بر همین اساس نباید حالت انفعالی به خود بگیرند، چراکه اگر شوراهای فرادست نقش خود را به درستی ایفا کنند، می‌توانند در پیشبرد سیاست‌های نظام و اهداف توسعه‌ای شهرستان نقش مؤثری داشته باشند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر تخصصی بودن مشکلات در شهرستان‌های مختلف و لزوم ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با شوراهای اسلامی، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم جلسات بررسی مشکلات به صورت شهرستانی برگزار شود تا راهکارهای رفع معضلات در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور محرومیت‌زدایی در استان، باید ابتدا در حوزه راه‌ها تلاش کنیم تا جان و مال مردم و شهروندان در خطر نباشد.