تنها راه ارتباطی بازفت مسدود است
تنها راه ارتباطی بازفت مسدود است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضان عسگری امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن در جلسه شورای اسلامی شهر بازفت، اظهار کرد: طی هفته جاری بارش رحمت الهی در شهرستان کوهرنگ به ویژه در شهر بازفت را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد. وی افزود: شهر بازفت بین دو گردنه چری و تاراز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضان عسگری امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن در جلسه شورای اسلامی شهر بازفت، اظهار کرد: طی هفته جاری بارش رحمت الهی در شهرستان کوهرنگ به ویژه در شهر بازفت را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شهر بازفت بین دو گردنه چری و تاراز واقع شده است، حدود شش روز گذشته این گردنه‌ها به طور کامل مسدود هستند، اگر بیمار با زنان بارداری باشد هیچ ارتباطی با شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ، شهر شهرکرد مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری و استان خوزستان که همجوار ما است، نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر بازفت گفت: راه‌های ارتباطی تمام روستاهای بخش بازفت در حال حاضر مسدود است و بیشتر روستاها نیازمند مواد غذایی هستند اما راه دسترسی وجود ندارد تا آذوقه‌ای به دست آنان برسد، لذا تنها خواسته ما از مسئولان استانی تلاش برای بازگشایی گردنه‌های تاراز و چری به ویژه گردنه چری است تا راه ارتباطی بخش بازفت با مرکز استان و دیگر نقاط شهرستان کوهرنگ است، زودتر بازگشایی شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید تجهیزات بیشتری در اختیار شهرستان کوهرنگ قرار داده شود.

عسگری با گلایه از اینکه توسط مسئولان شهرستان کوهرنگ اعلام شد که ۶۰ دستگاه در حال خدمات‌رسانی به مردم است، گفت: دو دستگاه فعال نیز در منطقه بازفت و گردنه چری فعالیت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: رساندن آذوقه مشکل مردم را رفع نمی‌کند، مسئله اصلی بازگشایی گردنه است از چند روز گذشته تاکنون با بارش‌ها به خواست پروردگار متعال بیماری نیازمند مراجعه مراکز درمانی نبود تنها روز اول بارش‌ها یک بیمار بود از سمت گردنه تاراز و شهرستان اندیکا استان خوزستان به مسجد سلیمان در این استان انتقال داده شد، لذا اگر ۶۰ دستگاه در اختیار شهرستان کوهرنگ است حداقل چهار دستگاه را در گردنه چری مستقر کنند؛ نگران مردم هستیم.

به گزارش ایمنا، شهر بازفت واقع در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال‌وبختیاری است؛ مردم در این منطقه حتی در ایام گرم سال مجبور به گذر از جاده‌ای خطرناک و صعب‌العبور برای رسیدن به مرکز شهرستان کوهرنگ هستند گردنه‌های چری و شاه‌منصوری در شهرستان کوهرنگ به‌ویژه گردنه چری که راه ارتباطی مردم شهر بازفت به دیگر نقاط استان است، همواره با کوچک‌ترین بارش باران مسدود می‌شود و در بارش برف و باران هم عبور از آن خطرناک‌تر است.

این جاده نیازمند توجه برای عریض شدن و رفع نقاط حادثه خیز است تا مردم بازفت با خیالی آسوده‌تر حداقل برای رساندن یک بیمار به مرکز درمانی از این جاده پر و پیج خم عبور کنند.