تشکیل نشست هیئت مدیره متروی اصفهان باحضور معاون عمرانی وزیر کشور
تشکیل نشست هیئت مدیره متروی اصفهان باحضور معاون عمرانی وزیر کشور
جمالی نژاد: وزارت کشور حمایت های لازم برای تسریع در اجرای خط دو متروی اصفهان را انجام می دهد.

تشکیل نشست هیئت مدیره متروی اصفهان باحضور معاون عمرانی وزیر کشور

نشست هیات مدیره متروی اصفهان با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورپنجشنبه ۲۷ دی در دفتر شهردار این کلانشهر تشکیل شد و جمالی نژاد از یکی از کارگاه های مربوط به احداث خط دو مترو بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دراین نشست مسائل مرتبط با خط یک مترو که در حال بهره برداری و ارایه خدمات به شهروندان می باشد، خط دو که عملیات احداث تونل های آن آغاز شده و خط سه که راه اندازی آن مصوب شده طرح و در خصوص آنها تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

همچنین در خصوص مباحث مربوط به نحوه تامین مالی پروژه های قطار شهری اصفهان، تبصره ۱۸ قانون بودجه، بهره گیری از انتشار اوراق مشارکت و فاینانس برای این پروژه ها، تامین واگن های مورد نیاز وسایر موضوعات مرتبط مذاکره و تصمیم گیری گردید.

🔸معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین از عملیات اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان بازدید و در جریان پیشرفت کار قرارا گرفت و اعلام کرد: وزارت کشور حمایت های لازم برای تسریع در اجرای پروژه خط دو قطار شهری اصفهان را انجام می دهد.

وی افزود: خط یک مترو اصفهان به پایان رسیده و عملیات اجرایی خط دو و سه و تکمیلی خط یک مترو به خوبی در حال انجام است.

جمالی نژاد با بیان اینکه خط دو مترو شروع بسیار خوبی داشته، ادامه داد: با حمایت های وزارت کشور مانند مجوز انتشار اوراق مشارکت و مساعدت های لازم در خصوص تبصره ۱۸ به شهرداری اصفهان می توان به تسریع اجرای خط دو قطار شهری اصفهان امیدوار بود.

وی تاکید کرد: در صورت حمایت های لازم از پروژه خط دو قطار شهری اصفهان امیدها برای اتمام هر چه سریعتر این خط بسیار امیدبخش است.

وی با بیان اینکه منطقه شرق اصفهان از مناطق کمتر برخوردار شهر اصفهان است، گفت: با راه اندازی مترو در این منطقه پرتراکم و اتصال آن به غرب اصفهان می توان تا حد زیادی به کاهش ترافیک و آلایندگی های این منطقه کمک کرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان داشت: حمل و نقل ریلی بسیار گران و با سایر موارد مشابه مانند اتوبوس و تاکسی و … تفاوت بسیاری دارد و در این شرایط سخت اقتصادی راه اندازی این حمل و نقل گران نیاز به پشتیبانی تمامی مسوولان در دولت و مجلس و سایر نهادها دارد.

وی گفت: به دلایل وجود میراث تاریخی در شهر اصفهان، سرعت راه اندازی قطار شهری در آن نسبت به سایر کلانشهرها کمی کند است و بنابراین تمام همت ما در وزارت کشور حمایت های لازم از این پروژه عظیم در اصفهان است.

  • نویسنده : آرمانشهر
  • منبع خبر : آرمانشهر