ترافیک در اولویت برنامه‌های شهرداری همدان باشد
ترافیک در اولویت برنامه‌های شهرداری همدان باشد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه سوم اسفند_ در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وجود ۱۹ تقاطع در این شهر، اظهار کرد: این مهم در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری پیش‌بینی شده است و باید محقق شود. وی با بیان اینکه به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه سوم اسفند_ در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وجود ۱۹ تقاطع در این شهر، اظهار کرد: این مهم در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری پیش‌بینی شده است و باید محقق شود.

وی با بیان اینکه به طور قطع هوشمندسازی تقاطع‌ها تأثیرات خوبی در پی خواهد داشت، افزود: این موضوع باید متناسب با نیاز و حجم ترددها پیش‌بینی شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: روش‌های پردازش تصویر و به روز در بحث هوشمندسازی وجود دارد که باید از این موارد استفاده شود.

وی موضوع ترافیک را چند پارامتری و چند مولفه‌ای دانست و تصریح کرد: المان‌ها در این حوزه محدود نیست و حمل‌ونقل عمومی، پارک حاشیه‌ای، پارکینگ عمومی، اپلیکیشن‌های مسیریاب از جمله این موارد است.

حیدری افزود: ترسیم افقی در بحث هوشمندسازی به منظور پاسخگو بودن زیرساخت جامع نیازهای سال‌های بعد در این حوزه لازم است و در بحث ترافیک در همدان، کارد به استخوان رسیده است، بنابراین انجام بعضی امور برای رفع مشکل ترافیک، زیرساختی است و کار باید از ریشه رفع شود.

وی با بیان اینکه در بحث ترافیک همدان باید کل شهر دیده شود، خاطرنشان کرد: در طرح جامع ترافیک، مبنای اصلی آماربرداری بود که سیستم هوشمند تقاطع‌ها، لحظه‌ای ارائه شده و این پایش قدرتمند تر می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری این شهر باید در سال آینده موضوع ترافیک را در اولویت قرار دهد، گفت: محوری‌ترین و کلیدی‌ترین جهت‌گیری بودجه سال آینده موضوع ترافیک است و این مهم، اولویت شورا و شهرداری است.