تجمع پاکبانانی که از ترس اخراج شدن اعتراض نمی‌کردند
تجمع پاکبانانی که از ترس اخراج شدن اعتراض نمی‌کردند

آرمانشهر به نقل از فارس از رشت، تعدادی از کارگران معترض شهرداری رشت صبح امروز مقابل ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل به دلیل عدم دریافت حق و حقوق خود تجمع کردند. از پاکبانان شهرداری رشت بیگاری می‌کشند یکی از این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت که به دلیل هراس از […]

آرمانشهر به نقل از فارس از رشت، تعدادی از کارگران معترض شهرداری رشت صبح امروز مقابل ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل به دلیل عدم دریافت حق و حقوق خود تجمع کردند.

از پاکبانان شهرداری رشت بیگاری می‌کشند

یکی از این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت که به دلیل هراس از اخراج شدن تقاضا کرد نامی از او عنوان نشود درباره این تجمع اظهار کرد: قیمت مرغ، گوشت، برنج و سایر اقلام مورد نیاز معیشت گران شده و با این مبلغی که در ماه به عنوان حقوق دریافت می‌کنیم با سختی و شرمندگی در مقابل خانواده زندگیمان را سپری می‌کنیم.

وی با ابراز گلایه از عدم نظارت شهرداری رشت به نحوه برخورد شرکت‌های پیمانکار با کارگران شهرداری افزود: رفتار بسیار زننده‌ای با ما دارند و انجام هر کار سخت و طاقت فرسایی را از ما مطالبه می‌کنند اما در زمان پرداخت حقوق ماهیانه به بهانه‌های مختلف حقوقمان را کاهش می‌دهند.

این کارگر رنجدیده شهرداری رشت با اذعان به اینکه از پاکبانان شهرداری رشت بیگاری می‌کشند، گفت: به غیر از مسؤولیت‌هایی که پیرامون رفت و روب و نظافت شهر بر عهده داریم از ما برای نظافت ورزشگاه‌ها، منازل و ویلای برخی از بستگانشان نیز بیگاری می‌کشند و می‌گویند اگر اعتراض کنید اخراجتان می‌کنیم.

فعالیت کارگران شرکتی شهرداری رشت زیر نظر تعاونی شهرداری ساماندهی شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به خبرنگار فارس درباره تجمع کارگران شهرداری رشت مقابل ساختمان شهرداری اظهار کرد: بارها درباره به تأخیر افتادن حقوق کارگران شرکتی شهرداری رشت تذکر داده‌ام اما متأسفانه همچنان شاهد مبادرت به این مسأله هستیم.

بهراد ذاکری با تأکید بر پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران شهرداری رشت افزود: سازمان بازرسی به دلایل قانونی با فعالیت کارگران شرکتی شهرداری رشت به عنوان زیر مجموعه شرکت تعاونی شهرداری مخالف بوده و متأسفانه به دلیل نقصی که در قانون وجود دارد کارگران شهرداری رشت در شرایط فعلی مجبور به تحمل مشکلات فراوانی شده‌اند.

وی به نقش شرکت‌های پیمانکاری در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شرکت‌های پیمانکار به عنوان واسطه مبالغ زیادی را دریافت می‌کنند که اگر به طور مستقیم به کارگران پرداخت می‌شد بسیاری از مشکلات موجود کاهش پیدا می‌کرد.

ذاکری با ابراز گلایه از عدم توجه متولیان امور به سلامت کارگران شهرداری رشت تصریح کرد: متأسفانه در اغلب موارد مباحثی که در زمان انعقاد قرارداد با کارگران از جمله ارائه آموزش‌های حین کار، ارائه لوزام مورد نیاز کار از جمله دستکش مطرح می‌شود توسط شرکت‌های پیمانکاری رعایت نمی‌شود و عدم توجه به این موضوع مشکلات فراوانی را برای کارگران رقم می‌زند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از اقدامات نمایشی شهردار رشت افزود: شهردار رشت اعلام کرده که قصد دارد هر ماه در ابتدا حقوق کارگران را پرداخت و پس از آن نسبت به پرداخت حقوق دیگر کارکنان مجموعه شهرداری اقدام کند اما در شرایط فعلی عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران زحمتکش شهرداری رشت به مشکلی بزرگ تبدیل شده و شهردار رشت نیز در حال انجام برنامه‌های نمایشی در سطح شهر است.

ذاکری با تأکید بر اینکه حذف شرکت‌های پیمانکاری رضایتمندی کارگران شهرداری رشت را به همراه دارد، بیان کرد: باید فضا به سمتی هدایت شود که در نهایت کارگران شرکتی شهرداری رشت به طور مستقیم زیر نظر تعاونی شهرداری به فعالیت بپردازند و ماهیانه حقوق خود را مستقیما و بدون واسطه دریافت کنند.

وی با ابراز گلایه از برخی اقدامات سختگیرانه و غیر انسانی درباره کارگران شهرداری رشت گفت: بارها مشاهده شده که کارگر شهرداری رشت به علت پنج دقیقه تأخیر با یک روز کسری حقوق مواجه شده و یا مورد استفاده شخصی و غیرموظف قرار گرفته است.

ذاکری با بیان اینکه مخالف تجمع و تحصن است، افزود: امیدوارم بدون نیاز به انجام چنین اقداماتی شاهد احقاق حقوق کارگران شهرداری رشت و رفع مشکلات آنان باشیم.

به گزارش فارس، در شرایطی شاهد مطرح شدن مباحثی درد آور از زبان یک کارگر شهرداری و عضو شورای رشت پیرامون بیگاری کشیدن از کارگران هستیم که در دین مبین اسلام به تکریم کارگر تأکید شده و پیامبر عظیم الشان اسلام به دستان پینه بسته کارگر بوسه زدند.

بیگاری کشیدن از یک کارگر شهرداری رشت در منزل و ویلای بستگان برخی از افراد و عدم محاسبه تلاش‌های یک روز کاری که صراحتا در این گزارش توسط یکی از کارگران شهرداری و عضو شورای رشت بیان شده با کدامین منطق و حس انسان دوستانه مطابقت دارد؟

امید است با ورود دستگاه‌های نظارتی به این مقوله و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران ضمن جلب رضای خداوند موجبات رضایتمندی و شادی قشر کارگر و خانواده‌های آنان فراهم شده و بدانیم که خدای سبحان بر تمامی اعمال و رفتارمان شاهد و ناظر است.