بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت با ۸۵ درصد افزایش تصویب شد
بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت با ۸۵ درصد افزایش تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال آینده ۳،۵۰۰ میلیارد تومان بود که در روند بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق شورای اسلامی شهر، صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در هفتادوچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با رقم ۳،۷۴۰ میلیارد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال آینده ۳،۵۰۰ میلیارد تومان بود که در روند بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق شورای اسلامی شهر، صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در هفتادوچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با رقم ۳،۷۴۰ میلیارد تومان تصویب شد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری نسبت به سال جاری ۸۵ درصد افزایش داشته است، افزود: بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت ۲,۰۲۰ میلیارد تومان بود که تا پایان آذرماه سال جاری، ۷۰ درصد بودجه تحقق یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ۴۱ درصد بودجه سال آینده به هزینه‌های جاری و ۵۹ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد بودجه شهرداری رشت به مباحث توسعه حمل‌ونقل و ترافیک شهری ازجمله بازگشایی معابر، رینگ دور شهر و سایر پروژه‌های عمرانی اخصاص خواهد یافت.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه بودجه شهرداری رشت با محاسبه منابع درآمدی این نهاد به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران را اعلام کرده است، ۴۷ درصد حقوق کارکنان شهرداری در بودجه پیش‌بینی شده است تا مدیریت شهری در سال آینده برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه نشود.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.