بودجه سال ۹۸ شهرداری کرمانشاه ۸۸۰ میلیارد تومان اعلام شد
بودجه سال ۹۸ شهرداری کرمانشاه ۸۸۰ میلیارد تومان اعلام شد

‍ سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه اعلام کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری کرمانشاه در شورای شهر ۸۸۰ میلیارد تومان تصویب شده که این رقم نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. 🔻 🔹سید حجت الله موسوی اجاق روز سه شنبه در نشست خبری گفت: ۷۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از […]

‍ سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه اعلام کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری کرمانشاه در شورای شهر ۸۸۰ میلیارد تومان تصویب شده که این رقم نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

🔻

🔹سید حجت الله موسوی اجاق روز سه شنبه در نشست خبری گفت: ۷۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از بودجه سال ۹۸ از محل منابع مختلف درآمدهای شهردای مانند توافقات، صدور پروانه و ماده صد و غیره پیش بینی شده است.

🔹او اضافه کرد: ۶۰ میلیارد تومان بودجه از محل کمک عمرانی وزارت کشور به شهرداری، ۴۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت، پنج میلیارد تومان مشارکت عمومی به ویژه برای بافت فرسوده پیش بینی شده است.
او با بیان اینکه شهرداری ۸۴۰ میلیارد تومان برای تصویب به شورای شهر پیشنهاد کرده بود، اظهار داشت: شورای شهر کرمانشاه ۴۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش اوراق مشارکت دولت در راستای خرید اتوبوس برقی به بودجه شهرداری اضافه کرد که امیدواریم برای نوسازی نوگان شهری تحقق یابد.
افزایش ۲۴/۶ درصدی هزینه های جاری شهرداری

🔹موسوی اجاق در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه های شهرداری اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۸ در ۲ بخش هزینه های جاری و عمرانی؛ ۳۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای هزینه های جاری اداری و پرداخت حقوق پرسنلی پیش بینی شده که در سال ۹۷ این رقم ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که رشد ۲۴/۶ درصدی را نشان می دهد.

🔹او در ادامه با بیان اینکه شهرداری ماهیانه بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه جاری دارد، گفت: ۵۰ درصد هزینه های جاری مربوط به پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل و ۵۰ درصد نیز هزینه تجهیز و نگهداری بوستانها، ماشین آلات، اماکن و فرهنگسراهای مربوط به شهرداری می شود.

🔹 اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام اولویت شهرداری در سال ۹۸ است
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه همچنین هزینه های بخش عمرانی شهرداری کرمانشاه را ۵۶۱ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان اعلام کرد که عمدتا به پروژه های زیرسازهای شهری مانند آسفالت محلات حاشیه نشینی، بازگشایی معابر و احداث تقاطع ها می شود.

🔹موسوی اجاق بیان داشت: با اختصاص ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بودجه ۹۸، تمام محلات حاشیه شهر کرمانشاه آسفالت، تعمیر و بازسازی و همچنین معبر ۴۵ متری کیانشهر به کمربندی شرقی نیز بازگشایی می شود.
وی در ادامه بابیان اینکه تقاطع غیرهمسطع امام حسین (ع) تا پایان سال به بهره برداری می رسد، گفت: ۶۵ میلیارد تومان برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) که یکی از پروژه های مهم شهری است در بودجه سال ۹۸ به دلیل بار ترافیکی آن پیش بینی شده است.

🔹موسوی اجاق در خصوص تکمیل مونوریل شهر کرمانشاه نیز گفت: ۶۰ میلیارد تومان (نه از منابع مالی شهرداری از منابع دولتی) برای تکمیل پروژه قطار شهری پیش بینی شده که پرداخت به تامین اعتبارات و به صرفه بودن انجام این پروژه نیازمند جلسه مفصل ویژه خبری و کارشناسی است.

🔹وی همچنین بودجه بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در سال آینده را ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای بخش ترافیک، روشن سازی معابر، هوشمندسازی تقاطع های شهری، اصلاح هندسی معابر، ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
او بودجه خدمات شهری را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این خدمات شامل ایجاد فضای سبز بوستان ها، جدول گذاری خیابان ها، بازیافت پسمانده های شهری و نخاله های ساختمانی، مهار آب های سطحی و هدایت آن و جداسازی آب شرب از آب خام (آب آبیاری بوستان ها) است.

🔹سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه ۶۰ درصد از درآمدهای شهرداری از محل ساخت و سازها است، گفت: این منبع مهم شهرداری در سال های اخیر به دلیل رکود بازار مسکن و ساخت سازها بین ۴۵ تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این مساله تمام شهرداری ها را با مشکل مواجه کرده است.
شهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده و ۲۱ بهمن ماه سال جاری از سوی وزارت کشور رسما به عنوان نهمین کلان شهر کشور شناخته شد.

🌐 armanshahr96.ir
✅ @armanshahr_96