بودجه سال ۱۴۰۲ اردبیل تصویب شد
بودجه سال ۱۴۰۲ اردبیل تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سلامت صفری امروز _ چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند _ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل سال ۱۴۰۲ مبلغ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که اعضای شورای شهر اردبیل در ۲۴ جلسه کاری و تخصصی این بودجه را بررسی و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلامت صفری امروز _ چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند _ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل سال ۱۴۰۲ مبلغ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که اعضای شورای شهر اردبیل در ۲۴ جلسه کاری و تخصصی این بودجه را بررسی و با پنج درصد افزایش آن هم در حوزه عمرانی در نهایت دو هزار میلیارد تومان تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۷.۷ درصد این بودجه، جاری و ۶۳.۳ درصد عمرانی است، ادامه داد: سرانه بودجه از ۲.۵ میلیون تومان به ۳.۵ میلیون افزایش یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بودجه ۱۴۰۲ با نگاه و رویکرد عدالت محوری، منطقه محوری، توانمندسازی مناطق کم برخوردار، توجه به زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی، نظارتی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و شروع پروژه‌های جدید و ماندگار و بر اساس نیازهای اساسی و ضروری شهروندان مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر شش سال گذشته را بررسی کنیم از سال ۹۶ تاکنون، درآمد شهرداری با یک شیب ملایم محقق شده است، اضافه کرد: تحقق بودجه برای نخستین‌بار در سال جاری به بالای ۹۰ درصد رسیده و با این حساب اکثر اعضای شورا بر این باورند که سطح دو هزار میلیاردی یک سطح منطقی و قابل تحقق است.

صفری تصریح کرد: در ردیف بودجه حوزه عمران، بیش از ۴۰۰ ردیف عنوان برنامه مشخص شده که توجه ویژه‌ای به این برنامه‌ها در اختصاص به‌موقع اعتبار باید انجام شود، در حوزه محیط زیست و خدمات شهری برای طراحی و ساماندهی مراکز دفن زباله شهری ۳۵ میلیارد تومان، برای لایروبی و تکمیل بهسازی بالیخلی چای از عطایی تا زرناس ۵۰ میلیارد تومان و برای خرید زباله دان با نوآوری در ابعاد مختلف ۱۲ میلیارد در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل اضافه کرد: توسعه فضای سبز به سرانه هشت متر مربع، همسطح سازی آرامستان‌ ها و ترمیم حصار، احداث گلخانه در متن برنامه مورد توجه بوده است و در حوزه ایمنی و مدیریت بحران برای احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی بودجه مناسبی را اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری ۲۲۹ میلیارد اعتبار گذاشته شد. آماده‌سازی شهرک کوثر، تکمیل و بازگشایی خیابان‌های ۴۵ متری شورا سنتر، ۴۵ متری سید صدرالدین، ۵۵ متری کوثر، اتصال شهرک ولیعصر به میدان مؤذن زاده، تکمیل پل نیایش، پل بسیج، پل آقاباقر، پل حافظ و پل قدس و پروژه‌هایی مانند تعریض خروجی محله شهریار ۲۵ میلیارد، تعریض جنب پارکینگ درخشان ۲۰ میلیارد، زیرسازی و آسفالت، تملک املاک، خرید ۲۰ دستگاه ون، راه‌اندازی و تجهیز و توسعه مرکز کنترل ترافیک و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، و شناسایی و تعیین مسیر ازجمله برنامه‌های مورد توجه در بودجه سال ۱۴۰۲ بود.