برگزاری مسابقات شطرنج فرصت خوبی برای معرفی رشت است
برگزاری مسابقات شطرنج فرصت خوبی برای معرفی رشت است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با همت هیئت شطرنج استان گیلان، نوزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج دریای کاسپین جام رشت با حضور شطرنج‌بازان زبده کشورهای خارجی و داخلی از بیست‌وسوم بهمن تا یکم اسفند جاری در مجموعه یادگار امام (ره) این شهر برگزار می‌شود. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با همت هیئت شطرنج استان گیلان، نوزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج دریای کاسپین جام رشت با حضور شطرنج‌بازان زبده کشورهای خارجی و داخلی از بیست‌وسوم بهمن تا یکم اسفند جاری در مجموعه یادگار امام (ره) این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ کشور خارجی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند، افزود: مجموعه مدیریت شهری رشت همواره حامی ورزش بوده و در گذشته نیز از هیئت شطرنج حمایت‌هایی داشته است و در این دوره نیز پس از مطرح شدن موضوع برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج در رشت، شهرداری و شورای اسلامی شهر، به منظور همراهی بیشتر و بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات به میزبانی رشت تمام تلاش خود را به کار بسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شهر رشت بیستم آذر سال ۱۳۹۴ مصادف با یازدهم دسامبر ۲۰۱۵ میلادی به‌طور رسمی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در حوزه خوراک‌شناسی ثبت شد، اما این شهر تاکنون مغفول مانده است، لذا برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج، فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت گردشگری رشت است.

وی گفت: همزمان با برگزاری نوزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج دریای کاسپین جام رشت با هدف معرفی بیشتر این شهر، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و خوراک و بازدید از مناطق گردشگری رشت برای ورزشکاران و مهمانان خارجی و داخلی برنامه‌ریزی شده است.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این رویداد بین‌المللی و میزبانی شایسته از شرکت کنندگان، بتوانیم جایگاه واقعی و خلاقیت‌های بسیار خوب شهر و شهروندان رشت را به نحو احسن به مهمانان خارجی و داخلی معرفی کنیم تا به عنوان مبلغان این شهر در کشور و منطقه خود باشند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.