برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در دو شهر چهارمحال و بختیاری
برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در دو شهر چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به در پيش بودن زمان برگزاري انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات شوراي اسلامي شهر امسال، در ۲ شهر اين استان به ‌طور کامل الکترونيکي برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر اقبال عباسی در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در شهرکرد و لردگان به ‌صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود و با این روش می‌توان از بروز تخلف‌های انتخاباتی جلوگیری کرد.
وی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در تمامی مراکز استان‌های کشور به‌ صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
عباسی تصریح کرد: همچنین انتخابات شوراهای اسلامی برخی شهرهای کشور در تعدادی از استان‌ها نیز الکترونیکی خواهد بود که در چهارمحال و بختیاری لردگان انتخاب شده است.
وی یادآور شد: اختصاص تعرفه رای‌گیری در روش الکترونیکی از طریق شناسایی هویت افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات با ارائه اثر انگشت، مطابق با اطلاعات شناسنامه‌ای و کد ملی انجام و در این صورت از بروز تخلف‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری رییس ستاد انتخابات، هیات نظارت و پلیس فتا در یک نشست تخصصی با مدیران رسانه‌های فضای مجازی پُر مخاطب، ‌ضمن تبیین قوانین، نسبت به تشریح جرائم انتخاباتی اقدام کند.
وی گفت: از رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا برای افزایش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات و جلوگیری از هرگونه تخریب شخصیت‌ها و افراد تلاش کنند.
عباسی تاکید کرد: افزون‌ بر ۹۰ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری تایید و کمتر از ۱۰ درصد آنان رد صلاحیت شده‌اند.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی مردم را برای حضور پُر شور، گسترده و حداکثری در انتخابات سال‌ جاری دعوت می‌کند.