برنامه های نوروزی قلب طهران
برنامه های نوروزی قلب طهران

آرمانشهر به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های نوروزی شهرداری منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران برگزار شد، با بیان این که ایستگاه‌های راهنمایی گردشگری نوروزی در سه نقطه پر تردد قلب طهران یعنی میدان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، چهار راه گلوبندک و سرچشمه مستقر […]

آرمانشهر به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های نوروزی شهرداری منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران برگزار شد، با بیان این که ایستگاه‌های راهنمایی گردشگری نوروزی در سه نقطه پر تردد قلب طهران یعنی میدان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، چهار راه گلوبندک و سرچشمه مستقر خواهند شد تا ضمن معرفی تورهای گردشگری، گردشگران را نیز هدایت کند.

وی با بیان این که از ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین این ایستگاه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ برقرار است گفت: همچنین در خیابان سی تیر و باب همایون همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱ از ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین نوروزگاه برگزار می‌شود. تا با برگزاری نمایشهای آئینی، موسیقی اقوام، شاهنامه خوانی و غیره ساعات خوشی را برای شهروندانمان داشته باشیم. شهردار منطقه ۱۲ با بیان این که جشن بزرگ نوروزی در بوستانهای پایتخت برگزار می‌شود اظهار کرد: در ورزشگاه نابینایان شهید هرندی قرار است کنسرت روزبه نعمت الهی و در همین ورزشگاه همچنین کنسرت حامد همایون برگزار شود. در میدان مشق نیز کنسرت محمد معتمدی و گروه رستاک برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به ساماندهی میدان امام خمینی (ره) عنوان کرد: به دلیل برخی از مشکلات این پروژه به کندی پیشرفته، اما هرگز متوقف نشده است. سعادتی با اشاره به اینکه در این منطقه بیش از ۷ هزار نفر تداخل رفت و آمد داشته ایم، گفت: این پروژه یک نیاز ضروری برای این منطقه محسوب می شود و قرار است دسترسی به مترو را نیز تسهیل کند. پیش بینی می‌کنیم در نیمه نخست سال آینده این پروژه به پایان برسد.

🔹وی درباره ساماندهی خیابان لاله زار با اشاره به اینکه باید روی کمک مردم در این اتفاق حساب کنیم، اظهار کرد: لاله زار یک بخش شمالی دارد و یک بخش جنوبی که در بخش شمالی به دلیل حضور صنف روشنایی فکر می‌کنیم اگر به درستی مدیریت شود بهانه خوبی برای زندگی شبانه در این منطقه خواهد بود. ۳۲ ساختمان در بخش شمالی لاله زار شناسایی شده تا از طریق بازپیرایی آماده انجام فعالیت های فرهنگی شود.

سعادتی در پاسخ به این سوال که آیا احیای زندگی شبانه در بافت تاریخی تنها با عرضه خوراکی در دکه ها ادامه خواهد یافت، گفت: تلاش ما این است که در سال ۹٨ شاهد اتفاقاتی جز عرضه خوراک باشیم. ما به دنبال بهانه هایی هستم که مردم شب را در خیابان حضور داشته باشند. این بهانه می تواند خرید باشد، می تواند انجام امور فرهنگی مانند رفتن به تئاتر و سینما یا استفاده از خوراک در محل های متفات باشد. اما می توانیم اطمینان دهیم که قصد ما از احیای زیست شبانه تنها به بهانه عرضه خوراکی نیست و اهداف فرهنگی بزرگ تری در این زمینه وجود دارد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به ساختمان کفش ملی در این منطقه و تبدیل آن به موزه گفت: من همین امروز از این ساختمان بازدید کردم ، از تخریب این ساختمان جلوگیری شده و و کار استحکام بخشی و مرمت نیز آغاز شده است و امیدواریم کار با همین سرعت پیش رود. وی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی در محله هرندی تصریح کرد: در محله هرندی انجام دو نوع اقدام ضروری است؛ ازجمله اقدامات سلبی که شامل برخورد با فروشندگان مواد مخدر است و مسئولیت آن بر عهده نیروهای انتظامی و امنیتی است، در این منطقه بیش از ۵ تا ۶ هزار نفر شناسایی شده اند. در حال حاضر این منطقه آماده انجام برنامه های فرهنگی است و این بخش مربوط به ما خواهد بود. تلاش ما این است تا برنامه های فرهنگی در این منطقه با محوریت مساجد باشد. در دیگر کارها نیز با اعلام فراخوان از مشارکت شهروندان استفاده خواهیم کرد.

🔹سعادتی درباره ساختمان‌های فرسوده در این منطقه نیز گفت: دو هزار ساختمان در معرض خطر در این منطقه شناسایی شده است. برخی از آن ها به لحاظ سازه خطر آفرین هستند، برخی به دلیل شیوه نامناسب بهره برداری ایراداتی دارند. به تمام این ساختمان ها اخطار داده شده است و بر شیوه انجام کار هم نظارت خواهد شد.