برای آسفالت جاده‌های روستایی کوهرنگ اعتبار نداریم
برای آسفالت جاده‌های روستایی کوهرنگ اعتبار نداریم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجیور امروز _پنجشنبه چهارم اسفند_ در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ، با اشاره مشکلات جاده‌ای روستاهای شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: جاده میاندهان و نازی توسط پیمانکار در حال انجام کار است و تاکنون نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجیور امروز _پنجشنبه چهارم اسفند_ در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ، با اشاره مشکلات جاده‌ای روستاهای شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: جاده میاندهان و نازی توسط پیمانکار در حال انجام کار است و تاکنون نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرده اما اعتبار آن تأمین نشده است.

وی نبود اعتبار جهت آسفالت جاده‌های روستایی را از دیگر معضلات شهرستان کوهرنگ برشمرد و افزود: جاده تلخه‌دان، دورک علیا و سفلی، شهرک دره مولا، دهناش، تیک، مازه سوخته و لِبد از جمله روستاهایی هستند که با اعتباری اندک زیرسازی و آسفالت خواهند شد. روستای درهندوها نیز جاده ندارد و باید هرچه سریع‌تر در اولویت اختصاص اعتبار قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به مشکل تأمین اعتبار برای تأمین آب شرب روستاهای مورز، حسین‌آباد، دورک سفلی و علیا، دهناش، محمودآباد، کسری و لبد گفت: روستاهایی مانند لبد بسیار دورافتاده است و فاصله آن‌ها تا مرکز بخش بیشتر از ۶۰ کیلومتر است، لذا خدمات‌رسانی و تخصیص اعتبارات به این روستاها از ضروریات است.

وی با اشاره به کندی کار در بهره‌برداری دو تونل شهرستان کوهرنگ، اضافه کرد: تونل گردنه‌چری و تونل تنگ‌حونی _خوزستان چندین سال است که کلنگ‌زنی شده و آغاز به‌کار کرده است اما به علت نبود اعتبارات پیشرفت به کندی صورت می‌گیرد.

غیبی‌حاجیور جاده نبود دسترسی به روستای سرآقاسید و طرح تفریحی آبشار کوهرنگ را از دیگر مشکلات شهرستان کوهرنگ دانست و گفت: خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای رفع این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه گازرسانی به مناطق محروم علاوه بر خدمت به مردم و محیط زیست، منابع طبیعی و اقتصاد است، گفت: با توجه به قوانین و ضوابط موجود در واگذاری انشعابات گاز، مردم با مشکل مواجه هستند، لذا چاره‌اندیشی برای منطقه سردسیری و سوخت‌رسانی نفت سفید باید به صورت جدی و هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: بازنگری طرح‌های هادی روستاهای شهرستان کوهرنگ، تکمیل زیرسازی و جدول‌بندی کوچه‌ها و تعیین تکلیف مجری رسیدگی به جاده‌های آنتنی روستا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای زلزله شهرستان کوهرنگ و چهاربانده شدن محور ارتباطی فارسان-کوهرنگ باید پیگیری شود، ادامه داد: خواستار حضور فرماندار در جلسات شوراهای اسلامی هستیم و تاکید داریم که اطلاع‌رسانی دقیق به مردم درباره اعتبارات سیل، مراحل اجرای پروژه‌ها، افزایش زیرساخت‌های ورزشی و توجه و پیگیری سند توسعه شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

غیبی‌حاجیور تصریح کرد: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد، همچنین شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با دهیاران، شهرداران و مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.