به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، مهرداد کیانی در گفتگو با کرج امروز با اشاره به مطالبه گری اعضای شورای شهر، رسانه ها و شهروندان در خصوص آلودگی های بصری و نازیبایی های ناشی از تبلیغات غیرمجاز برخی اصناف و مشاغل، اظهار کرد: شهر به مثابه تابلوی نقاشی در معرض نگاه صدها هزار شهروند قرار دارد […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر،
مهرداد کیانی در گفتگو با کرج امروز با اشاره به مطالبه گری اعضای شورای شهر، رسانه ها و شهروندان در خصوص آلودگی های بصری و نازیبایی های ناشی از تبلیغات غیرمجاز برخی اصناف و مشاغل، اظهار کرد: شهر به مثابه تابلوی نقاشی در معرض نگاه صدها هزار شهروند قرار دارد و باید در مخاطب ایجاد احساس آرامش و رضایت خاطر نماید لذا باید با عوامل مولد زائده های بصری به جدیت و فوریت مقابله شود.
وی افزود: نصب لیبل پشت چسب دار در کف معابر و پیاده روها، پرچم های تبلیغاتی ایستاده، نصب غیرمجاز سازه و داربست، مزاحمت تابلوهای تبلیغاتی مشاغل، تابلوهای غیرمجاز LED, پخش گسترده تراکت در خیابانهای مرکزی و … از مواردی هستند که چهره کرج را به پیری زودرس و نازیبایی مبتلا نموده و همچنین سایر اقدامات در راستای ساماندهی بصری شهر را تحت تاثیر خود قرار داده اند!
این مسئول تصریح کرد: گرچه اقدامات خوب حوزه های ذیربط در جهت زیباسازی شهری قابل تقدیر است لکن هنر مدیران ما نباید صرفأ هزینه کرد اعتبارات و تعریف پروژه های متعدد و هزینه بر باشد، بسیاری از مشکلات و آسیب های ما در این حوزه نیازمند نظارت جدی و استفاده از ابزارهای قانونی و اجرای مستمر طرح های ضربتی است و نباید عرصه را برای متجاوزین به حقوق شهروندی مهیا ساخت.
کیانی عنوان کرد: هیچ واحد صنفی حق تبلیغ به شیوه ای که برای شهروندان ایجاد نارضایتی و مزاحمت و آرامش روانی ایشان را خدشه دار نماید ندارد و با توجه به فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی در کرج، این موضوع باید به جد مورد توجه قرار گیرد و نمونه های موفق این مهم را میتوان در شهرهایی همچون تهران و مشهد مشاهده نمود و انتظار می رود که شاهد پیاده سازی نهضتی در شهر برای مقابله با زائده ها و آلودگی های بصری باشیم.
منتشر شده در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲